ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הטיחו האשמות ושאלות קשות

גנץ למשפחות: "תכעסו עליי כמה שאתם רוצים"

שרי הקבינט גנץ ואיזנקוט קיימו פגישה סגורה עם נציגים של משפחות החטופים. אלה הטיחו בהם האשמות ושאלות קשות • השניים, הבהירו חד-משמעית שהמטרה העליונה שלנו היא להשיב את החטופים הביתה | בשלב מסוים התרעם גנץ והגביה את קולו עליהם, שבסיומם אף זכה למחיאות כפיים מצידם

השר בני גנץ
השר בני גנץ צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שרי 'המחנה הממלכתי' הרמטכ"לים לשעבר בני גנץ וגדי איזנקוט נפגשו במוצאי שבת עם נציגי משפחות החטופים. בחדר סגור, נשאלו השניים על היעדרותם של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט מהפגישה עמם, על החשש שתקיפות צה"ל יפגעו ביקיריהם וגם התבקשו להבטיח שיעשו הכול כדי שהחטופים יחזרו הביתה. העיתונאי ירון אברהם חושף ב'חדשות 12' הקלטות מהשיחה המתוחה.

השר גנץ התייחס בפתח השיחה למחדל מתקפת החמאס ואמר: "כשלנו בהגנה על אזרחי מדינת ישראל, בהיקף בלתי נתפס. אני לא מטאטא את זה, וגם הרמטכ"ל לא מטאטא את זה, אף אחד לא מטאטא את זה". השר איזנקוט הצטרף ואמר: "כמי ששירתו 41 שנים בצבא, זה היה האירוע המטלטל ביותר מקום המדינה. לכן החובה היא שבעתיים לעשות כל מאמץ ולהחזיר את כולם הביתה".

למרות שחלק מחברי הקבינט המצומצם סרבו להיפגש עם נציגי החטופים מחשש לעימותים עמם וביקורת קשה שתוטח בהם, גנץ הצהיר בפני נציגי המשפחות: "כל חברי הקבינט רוצים להביא לשחרור החטופים ולהשיב את כל הבנים הביתה – אני אומר לכם את זה חד-משמעית, פה אני יכול לדבר בשם כולם – בחיים". אחת מבנות המשפחות ביקשה להבהיר: "בחיים, ואת כולם?", גנץ השיב בחיוב.

אחת מבנות המשפחות אמרה במפגש הסגור עם השרים: "הבן שלי נורה, הוא פצוע או שהוא פצוע קש.. יש אנשים שהם בין החיים למוות - הם לא פחות חשובים מילד או מאישה, אני מצטערת. יש פה אנשים שהם בין החיים למוות, פצועים, ולא בגלל שזה הבן שלי. אני רק מבקשת ומתחננת שהעסקה תהיה כולם כולל כולם!".

בת משפחה אחרת שאלה: "האם אתם יכולים להבטיח לנו שהם לא יהפכו לגופות בגלל פעילות צה"ל?". גנץ השיב: "ממש ממש ממש, הכי ממש - לוקחים את העניין הזה בחשבון - האם ב-100% נצליח? הלוואי". אחד מבני המשפחות אמר: "אם הם לא נותנים מידע שימותו!".

בשלב זה, גנץ הרים מעט את קולו ואמר בטון גבוה: "יפה! אבל אני רוצה, אני רוצה שהבנים יחזרו, ובשביל שהבנים יחזרו, אני צריך לעשות את המאמצים המבצעיים, אני צריך לעשות את המאמצים המודיעיניים והמבצעיים, והמשא ומתן, שניה, והמשא ומתן, ואני צריך את הזמן בשביל להצליח. אז מה אתה רוצה, שכולם ימותו ושאני לא אצליח? אני לא רוצה את זה!".

"אני רוצה להצליח!... רוצה להכניס אפילו מכלית דלק כדי לקבל מודיעין כדי שנוכל להביא את הבנים שלכם, זה מה שאני אעשה - תכעסו עליי כמה שאתם רוצים. אני אעשה את השיקולים שצריך לעשות בשביל להביא אותם", סיכם גנץ באותו טון חריג מול משפחות דואגות ומוטרדות.

בני גנץ חטופים מלחמת חרבות ברזל גדי איזנקוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד