ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
טעות לעולם חוזרת

נכנס לניתוח להסרת התוספתן וגילה שהוציאו לו חלק ממעי הגס

גבר אמריקאי נכנס לניתוח פשוט, וכשהתעורר גילה כי הרופאים הוציאו את האיבר הלא נכון. האיש היה אמור לעבור ניתוח להסרת תוספתן, אך הרופאים בטעות הסירו חלק ממעי הגס

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

רופאים הוציאו את האיבר הלא נכון לאדם שהגיע לכריתת התוספתן. הוא אמר כי "זאת הייתה שנה של גיהנום", כשהוא מתאושש מהחוויה הנוראית שעבר ובה כמעט מת.

ג'ורג' פיאנו, בן 72, תובע רופאים במרכז הרפואי של אוניברסיטת וושינגטון על רשלנות, לאחר שהתעורר מניתוח שהיה אמור להיות הליך פשוט, ומצא את עצמו במצב קשה, בדיקה גילתה שבמקום להסיר את התוספתן, רופאים הסירו חלק מהמעי הגס שלו.

פיאנו הגיש תביעה המפרטת את החוויה הקשה, שלדבריו התחילה בדצמבר 2022 כשנכנס לחדר מיון והתלונן על כאבי בטן ואובחן כחולה בדלקת התוספתן. הרופאים אמרו שחייבים להסיר את התוספתן שלו, הליך נפוץ שעוברים למעלה מ-280,000 אנשים בשנה בארה"ב.

הניתוח היה צריך לעצור את כאבי הבטן של פיאנו. אבל הוא התעורר במצב גרוע יותר מבעבר. "כשהתעוררתי  סבלתי מכאבים קשים", הוא נזכר. "הרבה יותר גרוע ממה שהייתי בו כשהלכתי לבית החולים".

בתביעה נטען כי הרופאים "לא הצליחו למצוא את התוספתן שלו", ובדיקת CT שנעשתה כעבור יומיים הראתה שהתוספתן שלו עדיין שם, אבל חלק מהמעי הגס שלו חסר.

"אני לא אותו אדם שהייתי כשזה התחיל", אמר פיאנו בראיון לרשת CBS, "סבלתי מדליפת מעי הגס שיצרה דם וזיהום, וכמעט מתתי מזה".

בנוסף, הרופאים ניקבו את המעי הגס שלו במהלך הניתוח, "מה שגרם לתכולתו להישפך לחלל הבטן שלו", וגרם לו להיות הרבה יותר חולה. כדי לתקן את המעי הגס, הוא נאלץ לעבור ניתוח שני שעזר בטיפול בזיהום. לאחר מכן, פיאנו אמר שהוא עבר ארבעה ניתוחים נוספים.

במהלך הניתוחים וההתאוששות הוא איבד כ-40 קילו וסבל מפצע "בגודל של כדור ביליארד בבטן" במשך חודשים.

נציג מאוניברסיטת וושינגטון לרפואה מסר שבית החולים לא יכול להגיב על תביעה שעדיין מתבררת, אלא מסר הצהרה כי "בית חולים שואף לספק את הטיפול הטוב ביותר לכל המטופלים שלנו, הבטיחות והרווחה שלהם חשובים לנו מאוד".

 

 

 

 

 

בית חולים ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד