כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
התיעודים האיומים משיפא

העיתונאים זועמים: בית מטבחיים, להחריב מהיסוד

לאחר חשיפת התיעודים האיומים ממצלמות האבטחה בבית החולים שיפא, אנשי תקשורת מובילים בישראל קוראים לצה"ל להשמיד את המקום ששימש מפקדת טרור - עד עפר

העיתונאים זועמים: בית מטבחיים, להחריב מהיסוד
מחבלים חמושים בשיפא צילום: דובר צה"ל

חשיפת התיעודים מהנעשה במפקדת הטרור המרכזית של חמאס - בית החולים שיפא בבוקר הטבח, טלטלו את העיתונאים באולפנים שהגיבו בצורה חריפה שמשתמעת כאילו נאמרו מפיו של כהניסט או נער גבעות. הכתב הצבאי ניר דבורי אמר באולפן 'ערוץ 12' מיד לאחר חשיפת דובר צה"ל את התיעודים המפלילים את חמאס ואת רופאי בית החולים: "אלו תמונות דרמטיות ביותר, רואים את החטופים גם ברחבת הכניסה לבית החולים וגם בתוך מסדרונות בית החולים. מדינת ישראל מציגה עכשיו לכל העולם מה שימש בית החולים שיפא. לפי התמונות, הם גם התארגנו שם לטבח".

עוד אמר דבורי: "התמונות הדרמטיות האלו מסבירות כמה חשוב היה החיפוש והסריקות בתוך בית החולים. זה לא רק איתור המנהרות, אלא גם היכולת לתפוס את הסרטונים והתיעודים האלו. אין טוב ממראה עיניים. התמונות מדברות בעד עצמם".

לדבריו, "הסרטונים שנחשפו מחדדים את ההתנהגות המנוולת של הצלב האדום. הם לא נוקפים אצבע כדי להגיע לחטופים הישראלים. יש לו כלים והוא לא עושה זאת. גם לנו בישראל יש מנופים על הצלב האדום. המתחם הזה של בית החולים ששימש כטרור רצחני לא יכול להישאר ולעמוד על תילו".

חברו לערוץ, העיתונאי ירון אברהם הגיב גם הוא בזעזוע: "זה לא בית חולים. זה בית מטבחיים. אם מישהו צריך עוד הצדקה לצורך שלנו לחסל את חמאס, הוא מוזמן לצפות בתמונות האלה. אלו תמונות דרמטיות. העולם לא יוכל לומר "לא ידענו". נגמרו המשחקים".

כתב 'ידיעות אחרונות', יובל קרני התבטא גם הוא ברשת X וכתב: "ישראל צריכה לתת לפלסטינים בבית החולים-טרור שיפא 24 שעות לפנות את המתחם - ואז להחריב אותו מהיסוד. כל איש צוות רפואי שנתן יד לדבר הזה הוא טרוריסט בן מוות".

"למה שראש הממשלה ושר הביטחון לא יורו על המעצר של מנהל בית החולים שיפא על חלקו בחטיפות ועל שיתוף הפעולה עם החמאס ובהסתרת הפעילות הצבאית של החמאס בבית החולים שלו?", תהה כתב תחום המשפט של 'כאן', אבישי גרינצייג. "הטענה מדוע לא לעצור אותו היא שיש לישראל דברים יותר דחופים וגם איך זה ייראה בעולם וכו' בדיוק ההפך".

"אם רוצים להראות שהחמאס הוא לא רק ארגון צבאי אלא עטוף בחברה אזרחית שמשתפת פעולה עם פעילותו הרצחנית - מנהל שיפא הוא בדיוק האדם שאתה רוצה לחקור ולהביאו לדין במסגרת ״משפט החמאס״. אם רוצים להתמודד עם הטענות שבוודאות יופנו אלינו ב״האג״ על הפעילות של צה״ל בבתי החולים, חייבים להתכונן לכך מראש ולחקור את אנשי בית החולים ולעמת אותם עם העובדות ועם הגרסאות אחד של השני. זו תהיה טעות קשה בעיניי לוותר על כך". כך גרינצייג.

מנכ"ל רדיו צפון, רביע באדר הגיב: "מנהל בית החולים שיפא כבר יותר מ40 יום מתראיין באל ג׳זירה, משקר לאורך כל הדרך על כך שאין ולא היה שום חמוש בבית החולים. התמונות האלה מוכיחות שהוא הסתיר ביודעין טרוריסטים בבית החולים שלו, והיה שותף בפועל למשעי ארגון הטרור חמאס. מנהל בית החולים צריך לשלם מחיר על מעשיו!".

מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד