ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"למה אתה מחייך?" | צפו

דיון סוער על חוק עונש מוות למחבלים: "אין לזה מקום עכשיו"

הוועדה לביטחון הפנים של הכנסת דנה בהכנת חוק עונש מוות למחבלים לקריאה ראשונה. ירדן גונן, שאחותה נחטפה לעזה: "אתם לא רוצים את הדם של אחותי על הידיים". השר בן גביר: "התפיסה שלי היא הפוכה משלכם"

דיון סוער על חוק עונש מוות למחבלים: "אין לזה מקום עכשיו"
הדיון בנושא תיקון עונש מוות למחבלים צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סערה בדיון בוועדה לביטחון פנים של הכנסת על חוק עונש מוות למחבלים: השר איתמר בן גביר שחה"כ לימור סון הר מלך ממפלגתו יזמה את החוק, נוכח בוועדה ומטרת הדיון להכין את החוק לקריאה ראשונה.

גיל דיקמן, קרוב משפחה של כרמל וירדן גת פנה לשר בן גביר ואמר: "פניתי אלייך כבר בשבוע שעבר והתחננתי שתעצור, שלא תעשה הון משום סוג עלינו ועל הסבל שלנו עכשיו. לא צריך לקיים עכשיו דיבורים על עונש מוות, כשהחיים של היקירים שלנו על הכף וחרב מונחת על צווארם. אתם לא מבינים מה זה עושה לנו. אני הצטרפתי בבת אחת גם למשפחות השכולות וגם החטופות".

ירדן גונן, אחות של אחת מהחטופות, מתחה ביקורת על עיתוי הדיון והביעה חשש כי זה יפגע בחטופים שבעזה: "אני המומה מהעובדה שלא שמים לב שהצעת החוק נוגדת באופן מוחלט את שחרור החטופים באופן בריא ושלם. אנחנו מתמודדים מול מפלצות, לא מול מישהו שיש לו שכל ישר".

גונן הוסיפה: "למה אתם נותנים להם כלי לידיים לתלות את אהובינו בעזה ולעשות מזה מופע ראווה? אנחנו מתעסקים בעונש מוות כשיש אנשים חיים בפנים?. מספיק יש לחימה מטורפת, החיילים שלנו מסכנים את עצמם, אין לזה מקום עכשיו".

גונן פנתה לחה"כ הר מלך שיזמה את החוק ואמרה: "אל תשימי את הדם של אחותי על הידיים שלך אחרי שאמרת לי שהחיים של החטופים חשובים יותר".

השר איתמר בן גביר אמר: "כשאני עובר ממקום למקום ומחלק נשקים אני גם חושב על הילדים שלי ועל הילדים שלכם. אבל, אני גם רוצה להגיד, החמאס לא חיכה לעונש מוות למחבלים, הם הלכו לרצוח, להתעלל ולפגוע, בלי עונש מוות למחבלים. אני אומר את זה עם כל האהבה והערכה אליכם, התפיסה שלי היא הפוכה משלכם. אני חושב שדווקא התמרון שאנחנו עושים כרגע מקדם את האפשרות של החזרה של האהובים שלכם".

חה"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) אמר בוועדה למשפחות החטופים: "קברתי חברים, אין לכן מנדט על הכאב".

שר החינוך יואב קיש הגיב: "חוק עונש מוות למחבלים לא יעבור עכשיו. זה ברור לכולם. התמונות היום מהכנסת הן מיותרות, פוגעות במאמץ המלחמתי ובעיקר פוגעות במשפחות החטופים שנמצאות בשעה הכי קשה שלהן. תחדלו מהעיסוק בפוליטיקה קטנה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בתגובה בוועדה: "הם היו גם נגד סיכולים ממוקדים".

יו״ר הקואליציה אופיר כץ טען: "הצעת חוק עונש מוות למחבלים לא תעלה להצבעה במליאה לפני דיון ואישור בקבינט הבטחוני".

אחרי הודעת יו"ר הקואליציה משפחות החטופים עזבו את הדיון על חוק עונש מוות למחבלים.

הכנסת חטופים איתמר בן גביר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד