ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
מתקפה חריפה

לפיד: "לוקחים את הכי מטורללים ונותנים להם להיות בשלטון"

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף בפתח ישיבת סיעת ׳יש עתיד׳ את שרי הממשלה: "מה עובר עליכם? אתם לא רואים מה אתם מעוללים למדינת ישראל? מתי תבינו שקרה פה אסון ושאי אפשר להמשיך ככה?"

לפיד: "לוקחים את הכי מטורללים ונותנים להם להיות בשלטון"
יאיר לפיד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נשא היום נאום בפתח ישיבת סיעת מפלגת יש עתיד, והתייחס לאירועי הבוקר בוועדה לביטחון לאומי.

לפיד אמר: "מה שהיה הבוקר בוועדה לביטחון לאומי, מול משפחות החטופים, הוא מביש, הוא חרפה, הוא עלבון נורא לא רק למשפחות החטופים אלא לכל מדינת ישראל. זה מה שקורה כשלוקחים את האנשים הכי קיצוניים והכי מטורללים במדינה ונותנים להם להיות בשלטון".
 
"בעניין אחר, או לא כל כך אחר - אתמול שוב לא התקיימה ישיבת ממשלה. מאות אלפי ישראלים מפונים מבתיהם. 18% מהעובדים במשק מושבתים. חלק גדול ממערכת החינוך מושבת, להורים אין פתרון לילדים שלהם. אבל הממשלה לא מתפקדת. ב-8 לאוקטובר, יום אחרי הטבח, הצבא אמר לעצמו, אני מוכרח לחזור לתפקוד מלא. יש לי משימה, ואני אעמוד בה. צה"ל ומפקדיו עושים בעזה ובחזית הצפון את כל מה שמצופה מהם, ולמעלה מזה", הוסיף.
 
עוד אמר: "ממשלת המחדל לעומת זאת ממשיכה להתנהל כאילו אין מלחמה. הכספים הקואליציוניים לא בוטלו. למרות כל הביקורת, למרות כל ההבטחות. המשרדים הממשלתיים המיותרים עדיין קיימים. עם הלשכות, עם הג'ובים, ועם התקציבים. כל דיון קבינט בטחוני מודלף בלייב לכל ערוצי הטלוויזיה. ההסברה הישראלית לא קיימת. הניהול הכלכלי הוא כשלון נורא. בשביל לקבל את המינימום הנדרש למועצה שלו, ראש המועצה האזורית אשכול, המועצה של בארי וניר עוז, היה צריך לישון באוטו מול הכנסת. אשקלון עדיין לא קיבלה את מה שהובטח לה. נתיבות עדיין לא קיבלה כל מה שהובטח לה".

לפיד תקף את ראש הממשלה: "נתניהו עומד במסיבות עיתונאים ואומר "זה לא הזמן לפוליטיקה", ואז עושה כל הזמן פוליטיקה. אם השיקול שלהם לא היה פוליטי, היה לנו תקציב, הייתה לנו ממשלה הרבה יותר קטנה ויעילה, היו לנו שרים מתפקדים במשרדים מתפקדים".
 
"אני אומר מפה לשרי הממשלה: מה עובר עליכם? אתם לא רואים מה אתם מעוללים למדינת ישראל? מתי תבינו שקרה פה אסון ושאי אפשר להמשיך ככה? תפסיקו לחשוב על האינטרסים שלכם תודיעו כבר היום על ביטול הכספים הקואליציוניים והמשרדים המיותרים. לכו כבר לעבוד בשביל מדינת ישראל ועם ישראל", הוסיף.

יאיר לפיד מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד