ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
תומכת בחיסול חמאס

חוקרת מצרית שהתבטאה בעד ישראל נאלצה להימלט מהמדינה

תסיסה אנטי ישראלית במצרים בגין הלחימה בעזה, גרמה לחוקרת שהתבטאה בעד ישראל להימלט מהמדינה. בשיחה עם ערוץ ישראלי היא אומרת "לא אפסיק לגנות את חמאס - תומכת בחיסולו"

חוקרת מצרית שהתבטאה בעד ישראל נאלצה להימלט מהמדינה
אימונים של חמאס בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

החוקרת המצרית, דליה זיאדה, הביעה תמיכה בישראל ויצאה נגד חמאס, מה שגרר מתקפה קשה נגדה ברשתות החברתיות ובתקשורת המצרית ואפילו תלונות שהוגשו נגדה לתובע הכללי במצרים. היא נאלצה לצאת מארצה.

בשיחה מיוחדת שקיים רועי קייס מכאן חדשות, מספרת החוקרת האמיצה על כך שהיא לא מתחרטת.

היא נשאלה האם היא מתחרטת על התמיכה בישראל: "ממש לא. ההפך, ההפך. ואם היו מבקשים ממני שוב הייתי עושה את זה שוב. ההפך! אני חושבת שהדיאלוג הוא הדרך הראשונה או הצעד הראשון בדרך אל השלום. לגמרי לא יכול להיות שנדבר על השלום במזרח התיכון, שלום בין מצרים ארצי וישראל, מבלי שיהיה בינינו שיח. חוץ מזה, מה היא הסיבה הרציונלית לי כאישה מצרית שתמנע ממני לשוחח עם ישראלים? הישראלים, בלעדיהם, בלי שיתוף הפעולה הבטחוני של הישראלים איתנו, כלומר עם מצרים בין השנים 2012 ו-2015, ארגוני הטרור בסיני היו קיימים עד עכשיו. דרך אגב אלו ארגוני הטרור שהקים חמאס בסיני ברגע של חולשה רצינית במצרים".

עוד אמרה: "ישראל עמדה לצידנו ועזרה לנו כדי שנוכל להיפטר מארגוני הטרור האלו. בלעדי ישראל ועזרתה הכלכלית למצרים, מצרים לא הייתה מצליחה להגשים את החלום שלה להיות ציר ייצוא גז במזרח אגן הים התיכון. ישראל לאורך זמן, מאז הסכם השלום הוכיחה שהיא שכנה, חברה, ושותפה טובה למצרים. ולפי כל ההיגיון אין שום סיבה שלא תהיה תקשורת בינינו".

היא נשאלה האם היא שינתה את דעתה למרות המתקפה משולחת הרסן נגדה: "אני ממשיכה, אני לא אפסיק לגנות את חמאס ואת הארגונים האסלאמיסטיים הקיצוניים ולהילחם בהם, ובמי שעומד מאחוריהם, אפילו אם עומדות מאחוריהם מדינות חזקות אמשיך להיאבק בהם. כי זה מה שאני מאמינה בו, אני אמשיך לעבוד למען השלום בין ארצי מצרים ובין ישראל ובין הערבים באופן כללי ובין ישראל, אני לא מוצאת שום סיבה הגיונית באמת למה שקורה עכשיו. ואני אמשיך בעשייה שלי וההוכחה הכי גדולה לכך היא שאני מתראיינת אצלך היום, רועי. אני לא אעצור, ואני מקווה שאני ומי שכמוני נוכל לגרום לאיזושהי השפעה, אפילו פשוטה שתתנגד לזרם הקיצוני הזה שהתחיל להשתלט על הרחוב עכשיו".

היא נשאלה אם היא עדיין מקווה שישראל תחסל את חמאס: "כן, בוודאי. ואני תומכת בישראל לגמרי במה שהיא עושה למען חיסול חמאס ואני מקווה שהדברים שלי לא יילקחו ויעוותו אותם במשמעות של אחרת שאני מסיתה נגד פלסטין. להפך. כל טיפת דם, בין אם היא פלסטינית או ישראלית, אני נגדה לגמרי. האזרחים התמימים, אין להם שום אשמה בכל מה שקורה. אבל אני לגמרי לגמרי תומכת במלחמה של ישראל נגד חמאס ותומכת בה 100% ומבקשת שכולם יתמכו בה, כי תדמיין איך היה האזור הזה שלנו, לא רק פלסטין וישראל, תדמיין שהאזור שבו אנחנו חיים, המזרח התיכון, לא היה בו חמאס, ולא היו בו הארגונים האסלאמיסטיים הקיצוניים, איך יכול היה להיות המצב שלנו היום, בטוח שהמצב שלנו היה טוב יותר פי אלף".

היא נשאלה מה המסר שלה לישראלים: "אני אומרת לישראל, קודם כל שאני משתתפת בצערכם על הטבח שקרה בשבעה באוקטובר, זה היה מראה אסוני, ראיתי את הסרטונים בעצמי ולא משנה כמה הייתי מתארת כמה מחריד מה שראיתי, זה מעבר למה שניתן לבטא או שניתן לדמיין. קודם כל זה, ואני מקווה שישראל תצליח לחסל את חמאס ואני מעודדת אותה מאוד לעשות את זה, הצבא הישראלי, אני אגיד את זה במילים אחרות, אני אומרת שאני מקווה שהצבא הישראלי יצליח לחסל את חמאס כמה שיותר מהר ויושיע את האזור כולו מהרשעות של חמאס, ואני משתתפת בצער כל מי הישראלים שאיבדו אדם יקר להם בטבח השבעה באוקטובר הנורא".

היא נשאלה האם תחזור למצרים אחרי כל מה שקרה: "אני מקווה שאוכל לשוב אבל עכשיו עם כל התיקים שפתוחים נגדי וכל ההאשמות בריגול וכל האיומים ברצח ואנשים, אפילו הלכו לבית שלי, חיפשו אותי, ובבית של ההורים שלי, וזה דבר מצער, אני מקווה בוודאי, אני מקווה שביום כלשהו אוכל לחזור, אבל בנסיבות הקיימות עכשיו אני חושבת שזה שיגעון, אני אזרוק את עצמי לתוך האש אילו אחזור עכשיו".

חמאס עזה מצרים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד