כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
4 מחבלים נתפסו חיים

תיעוד חדש: קרב היריות שהציל את המושב

תיעודים שנחשפים ממצלמות אבטחה ומצלמות רכבים במושב עין הבשור שבעוטף עזה, מספקים הצצה להיערכות הנכונה וחלוקת הכוחות בין חברי כיתת הכוננות לקראת הגעת מחבלי חמאס. קרב של דקות ארוכות הניס את המחבלים וארבעה מהם נישבו 

תיעוד חדש: קרב היריות שהציל את המושב
הכניסה לעין הבשור צילום: מצלמת אבטחה

הקרב על מושב עין הבשור שבמועצה האזורית אשכול, החל בשעה 7:54 בבוקר שבת - חג שמחת תורה ונמשך בנחישות בין עשרים דקות לחצי שעה.

בהתקפה השתתפו בין עשרה לעשרים לוחמי נוח'בה של חמאס ועוד כמה עשרות שמחכים מאחור להשלמת הפריצה למושב, כשמולם חמישה חברי כיתת כוננות עם M16 ועוד כעשרים חברי מושב חמושים באקדחים ונשק קר. 

בחסדי שמים ההתקפה נהדפה והמחבלים ניהלו קרב נסיגה שבמהלכו הם משליכים רימונים ויורים RPG ומפנים את הנפגעים שלהם. לסיכומו של הקרב נתפסו ארבע שבויים מבין המחבלים שהועברו לידי כוחות הביטחון.

במהלך הקרב נפצעו שני חברי כיתת הכוננות של המושב, יריב ואלעד. המושב לא נחדר ואף תושב לא נפצע. חייהם של 1,100 תושבים ניצלו.

כח צבאי משמעותי חבר לישוב רק לאחר 36 שעות. המושב התנהל כ''אי'' ופינה עצמאית כ-80% מתושביו עד יום ראשון אחר הצהריים, לאחר מכן סייע בפינוי ישובים אחרים.

רבים מהפירות והירקות שאתם מכניסים לפיכם גדלים בעין הבשור. אז ניתן לומר כי בתושייתם של מגיני היישוב ניצלו גם העגבניות משריפה וכלייה.

חמאס מלחמת חרבות ברזל עין הבשור חדירת מחבלים קרב יריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד