כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הכתובת היתה על הקיר

האזהרה לנתניהו: "איראן, חמאס וחיזבאללה מזהים הזדמנות"

מכתבים ששיגר ראש חטיבת המחקר באמ"ן לראש הממשלה נתניהו בחודשי המחאות הסוערות נגד הרפורמה המשפטית נחשפים ב'הארץ'. האיש כתב מפורשות שאיראן חיזבאללה וחמאס מזהות הזדמנות של חולשה. אולם הוא דווקא מיקד את הסכנה מכיוון חיזבאללה ולא מעזה

האזהרה לנתניהו: "איראן, חמאס וחיזבאללה מזהים הזדמנות"
נתניהו ויריב לוין צילום: אוליביה פיטוסי, לע"מ

ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין, תת אלוף עמית סער התריע במכתבים אישיים ששיגר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי המשבר הפוליטי-חברתי שנוצר בישראל בעקבות חקיקת הרפורמה המשפטית מעודד את איראן, את חיזבאללה ואת חמאס להסתכן בפעולות נגדה, ואף לעשות זאת במקביל. כך מדווח חיים לוינסון ב'הארץ'.

"איראן, חיזבאללה וחמאס זיהו הזדמנות לסערה מושלמת" כתב סער במכתב ששיגר גם בחודש מרץ וגם ביולי לראש הממשלה נתניהו, בו הסביר, "השחקנים במערכת מצביעים על כך שישראל נמצאת במשבר חריף, חסר תקדים, שמאיים על לכידותה ומחלישה".

גבול ישראל לבנון. צילום: אייל מרגולין, פלאש 90.

"עבור אויבנו המרכזיים, איראן, חיזבאללה וחמאס, חולשה זאת היא ביטוי לתהליך לינארי שסיומו בקריסתה של ישראל והמצב הנוכחי הוא הזדמנות להאיץ ולהעמיק את מצוקותיה". כתב סער והוסיף כי "ניתוח זה של השחקנים הוא הבסיס להערכת המצב שלהם והוא מוביל כבר לשינויים בקבלת החלטות ובנטילת הסיכונים של השחקנים השונים".

סער סימן את הזירה הצפונית כמי שעלולה שם לפרוץ המערכה, ולא את רצועת עזה. במכתב ששיגר ביולי כתב לראש הממשלה: "בשלב זה הסכנה הברורה והמיידי בהסלמה בזירה הלבנונית לאור דימוי החולשה והפגיעה בהרתעה בשילוב התרסה גוברת של חיזבאללה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "בניגוד לפרסום, ראש הממשלה נתניהו לא קיבל שום התרעה למלחמה".

איראן חמאס חיזבאללה עיתון הארץ חיים לוינסון מלחמת חרבות ברזל הרפורמה המשפטית בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד