כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הנפש נפגעה

מנהלי בתי החולים מתריעים: מאות אלפי אזרחים יזדקקו לסיוע

בדרישה להיערכות לגידול במספר האנשים הזקוקים לסיוע נפשי בעקבות אירועי המלחמה, כל מנהלי בתי החולים הפסיכיאטריים בישראל חתמו על מכתב בעניין הבוער למשרד הבריאות 

מנהלי בתי החולים מתריעים: מאות אלפי אזרחים יזדקקו לסיוע
אילוסטרציה צילום: unsplash

מנהלי כל בתי החולים הפסיכיאטריים התריעו בפני הנהלת משרד הבריאות כי יש צורך בתוכנית חירום לבריאות הנפש בעקבות המלחמה. לדברי המנהלים, הם קיימו כמה פגישות עם אנשי המשרד והסבירו את הצורך המיידי בתוכנית להיערכות לגידול במספר האזרחים הזקוקים לעזרה פסיכולוגית ופסיכיאטרית בעקבות האירועים הקשים.

לדבריהם, תוכנית כזו לא קיימת עדיין. "אירועי ה-7 באוקטובר דורשים היערכות מיידית לעלייה משמעותית בצרכי טיפולים בבריאות הנפש בישראל. ההערכה היא לעוד מאות אלפי מטופלים נוספים שיצטרכו מענה", כתבו המומחים למשרד הבריאות.

"אחרי שלוש פגישות עם מנכ"ל משרד הבריאות ועם עובדיו העברנו תוכנית מפורטת להיערכת למצב החירום, ומאז לא הוקצו לנו האמצעים הנדרשים לעמוד מול האתגרים", אמרו מנהלי בתי החולים.

המנהלים דורשים פתרונות דחופים להכשרת כוח אדם ולבניית תוכנית לעלייה באשפוזים ובטיפולים. בין דרישותיהם גם תקנים נוספים למתמחים ולחדרי המיון הפסיכיאטריים. הענף היה במשבר כבר לפני פרוץ המלחמה, אך כעת המשבר החריף.

טיפול פסיכולוגי בתי החולים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד