ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
פרטי ההסכם נחשפים

דיווח: כ-300 פלסטינים ישוחררו מבתי הכלא בישראל

מנהיג הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס בדוחא אמר שארגון הטרור נתן את תגובתו לקטאר. בכיר חמאס, עיזת א-רשיק, אמר לאל-ג'זירה כי הפרטים יפורסמו על ידי קטאר כאשר העסקה תושלם

דיווח: כ-300 פלסטינים ישוחררו מבתי הכלא בישראל
נתניהו מביט בתמונות החטופים צילום: לשכת ראה"מ

איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס, טוען כי ישראל וארגון הטרור הפלסטיני מתקרבים להסכם על "הפוגה" במלחמה בעזה.

בהצהרה שפורסמה בטלגרם, הנייה אמר כי חמאס נתן את תגובתו לקטאר ולמתווכים אחרים, מבלי לפרט.

‏בכיר חמאס, עיזת א-רישק, אמר לערוץ אל-ג'זירה: "אנחנו משאירים את ההכרזה על פרטי ההסכם לאחינו בקטר. מסרנו את תשובתנו. הם ישלימו את העניין בשעות הקרובות ואז יכריזו על השגת ההסכם הזה. מקווים שזה יושלם".

‏עוד אמר א-רישק: "מדובר בהפוגה מוגבלת לכמה ימים ולא הפסקת אש כוללת או הפסקה כוללת של התוקפנות (של ישראל). במהלכה יוכנס סיוע לכל האזורים ברצועת עזה בתמורה לשחרור חטופים ישראלים, נשים וילדים, במקביל לשחרור של מספר מוגבל של אסירים פלסטינים, נשים וילדים, מבתי הכלא בישראל".

שני מקורות הבקיאים בשיחות אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי העסקה כוללת הפסקת אש של חמישה ימים, ומגבלות על פעולות אוויריות ישראליות מעל דרום עזה.

בתמורה, ישוחררו בין 50 ל-100 אסירים שנחטפו בידי חמאס והג'יהאד האיסלאמי. הם יכללו אזרחים ישראלים ושבויים עם אזרחות זרה, אך ללא חיילים חטופים.

במסגרת ההסכם, כ-300 פלסטינים ישוחררו מבתי הכלא הישראליים, ביניהם נשים וילדים.

הבית הלבן מסר שהמשא ומתן בשלב "הסופי", אך סירב למסור פרטים נוספים, ואמר שזה "עלול לסכן תוצאה מוצלחת".

חמאס עזה קטאר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד