ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
עוברים ימים מטלטלים

אח החטופה: "מי יחזור אם תיחתם עסקה? לדעתי הבלגן עדיין חוגג"

גילי רומן, אחיה של ירדן הנמצאת בשבי חמאס, על המו"מ להשבת החטופים: "חושב שיש כאן חשיבות לומר לחמאס שהוא לא יכול לשלוט ולהכווין במניפולציות"

אח החטופה: "מי יחזור אם תיחתם עסקה? לדעתי הבלגן עדיין חוגג"
הפגנת משפחות החטופים צילום: הגר בדר

ירדן רומן גת, בת 36 מגבעתיים, נחטפה מקיבוץ בארי בבוקר ה-7 באוקטובר. גילי רומן, אחיה של ירדן, סיפר לאודי סגל וענת דוידוב ב-103FMA על תחושותיו בעקבות פגישת משפחות החטופים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וקבינט המלחמה, אתמול (ב'), ואף התייחס למגעים באשר להשבת החטופים: "אנחנו עוברים ימים מטלטלים, מצד שני, כמו שנאמר לנו אתמול, ואני מסכים, יש דברים שעדיף שלא נדע ושלא יהיו פומביים. עם כל הקושי, אנחנו צריכים גם לקבל את זה".

לדבריו, "הייתי שמח לשמוע שזו (החזרת החטופים) המטרה העליונה הקודמת לכל, כמו ששמענו ביום שבת בפגישה, אבל אני חייב לומר שברמה הפרקטית... כי שאלנו שאלות יותר מפורטות לגבי מה זה אומר. אני למשל שאלתי, האם מבחינתם, המטרות האלה שוות בטווח הארוך, אבל בטווח הקצר הם מבינים שהמטרה זו החזרת החטופים והיא חשובה יותר ודחופה יותר, ויהיו מוכנים לספוג עיכובים ואפילו עצירות משמעותיות בלחימה לטובת הדבר הזה? והתשובה הייתה חד משמעית כן, גם מראש הממשלה שהפניתי אליו את השאלה הזאת ישירה, גם שר הביטחון אמר שהלחימה יכולה לעצור לטובת סיבה ראויה ושזו בהחלט סיבה מרכזית שאנחנו נלחמים בכלל. נשאלו עוד שאלות פרקטיות לגבי הדבר הזה שהעירו לנו שזה כן שיקול בכל מהלך וכל צעד".

לדבריו, "אני חושב שיש כאן חשיבות לומר לחמאס שהוא לא יכול לשלוט ולהכווין במניפולציות בכך שהוא ישחק עם החטופים יותר מדי ולא יאפשר לנו לקיים גם לחימה, ולכן אני חושב שזה כן כנראה משמעותי מבחינתם לומר שהלחימה ומיטוט החמאס הוא עדיין מטרה עליונה".

הוא נשאל "אתם הבנתם מתי אתם תדעו אם ירדן בתוך העסקה או בחוץ?"

"אני אומר לך בכנות, זה לא נאמר בצורה כזו. אנחנו נדע רק כשאנחנו נראה אותה חוזרת. מה יהיה המספר ומה נחתם בעסקה? אני מניח שכולנו נדע כשתיחתם העסקה ואיך ייראו השלבים וכדומה. מי יחזור, גם אם תיחתם עסקה? בהבנה שלי, לדעתי, הבלגן עדיין חוגג ויצליחו להביא בכל יום, פחות או יותר את מי שיצליחו להביא. אמר אתמול גם השר גנץ בכנות 'לא כל מה שאני דורש, אני מקבל'. הסבירו לנו שזה אויב אכזרי ויש לו קלף מאוד חזק ביד ואנחנו לא יכולים לצפות בדיוק איך הוא יתנהג. לצערי הרב, נהיה נתונים למניפולציות ולחוויה הקשה מאוד הזאת, גם תוך כדי העסקה שהלוואי תבוא ותתחיל".

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד