י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא היתה כל כוונה לפגוע"

היחס שלנו לחיילים: ראש הישיבה מבהיר את דבריו 

הגאון רבי ישראל בונים שרייבר ראש ישיבת 'נתיב הדעת' שדבריו על היחס לחיילים עוררו סערה מבהיר את דבריו: "עיוותו את משמעותם ובודאי שלא היתה חלילה כל כונה לפגוע"

היחס שלנו לחיילים: ראש הישיבה מבהיר את דבריו 
הגאון רבי ישראל בונים שרייבר צילום: שוקי לרר

סרטון משיחה פנימית בשאלות ותשובות עם אברכים שמסר ראש ישיבת נתיב הדעת (קפלן) בירושלים וגאב"ד אשדוד, הגאון רבי ישראל בונים שרייבר דלף שלא כהוגן לרשת ועורר סערה בימי המלחמה. 

הגרי"ב שרייבר התייחס לשאלת אברכים מה היחס הנכון לצבא ולחיילים בשדה הקרב, האם הם ההשתדלות שלנו ומגיע להם הכרת הטוב, או שאנחנו בוטחים בקב"ה וזה לא קשור אלינו? הרב שרייבר השיב: אני רוצה לשאול שאלה: מה היחס הנכון של הכרת הטוב והשתדלות לאלו שאוספים את הזבל כל בוקר? זו אותה שאלה בדיוק, ענה ראש הישיבה ודבריו שצוטטו בחלקם לא הובנו כראוי ועוררו סערה גדולה. 

הציטוט החלקי שפורסם ברשתות החברתיות עורר סערה גדולה שלא הובנה כראוי מדבריו של ראש הישיבה, ל'בחדרי חרדים' נודע כי מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש שהובא לפניו תמלול דבריו של הגרי"ב שרייבר הורה לרב שרייבר להבהיר את הדברים בפני המון העם בזמן שכזה. 

ואכן, הבוקר בעיתון 'יתד נאמן' פורסמה הבהרה מראש הישיבה עם חתימתו: "ציטוט דברי בענין המלחמה כפי שפורסמו בתקשורת, עיוותו את משמעותם ובודאי שלא היתה חלילה כל כונה לפגוע". 

 

הרב שרייבר מלחמת חרבות ברזל הרב משה הלל הירש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 172 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד