י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נשמה טהורה וזכה

טרגדיה: הילדה מרים ברקוביץ ע"ה בת 11 בלבד

מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים מגיעה הבשורה המרה על פטירתה בקיצור ימים ושנים של הילדה הטהורה, מרים ברקוביץ ע"ה בת הגאון רבי יהונתן שליט"א משכונת נווה יעקב בירושלים, והיא בת 11 שנים בלבד. הלוויתה תתקיים היום בשעה 13:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות

טרגדיה: הילדה מרים ברקוביץ ע"ה בת 11 בלבד
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: הלילה נלקחה לבית עולמה הילדה הטהורה, נפש נקי וצדיק, נשמה טהורה וזכה, מרים ברקוביץ בת הגאון רבי יהונתן שליט"א, כשהיא בת 11 שנים בלבד, זאת לאחר שהתמודדה עם מחלה קשה וידעה סבל ומכאוב.

זכתה נשמה גבוהה זו להיפרד מהעולם בצלילות ובטהרה כשהיא ערנית וצלולה עד נשמתה האחרונה ממש, כשליד מיטתה עומדים הוריה הגדולים ומלווים אותה במעמד נורא הוד למעלה אל מקום גבוה.

הילדה מרים ע"ה נולדה לפני 11 שנים בדיוק להוריה הגדולים, אביה, יבלחט"א הגאון רבי יהונתן ברקוביץ ולאמה מרת נחמה תחי' לבית משפחת לוי המעטירה. משחר ימי ילדותה ניכרו בה סימנים מובהקים של שיעור קומה ומושגי רוממות וגובה שאינם בנמצא. עדינותה וצניעותה, יראת השמים הטהורה שלה ודקדוק המצוות היו שלא כפי גילה, ועין בעין ראו הוריה הגדולים כי נשמה גבוהה מופקדת בידיהם להשלים את שליחותה בעולמו המופלא של הקב"ה, וכבוד השם הסתר דבר. זכו ההורים שליט"א לשמש אכסניה לנשמה גבוהה זו ולהחזיר את הפיקדון זך וטהור ללא רבב.

בשנותיה הקצרות השיגה נשמה גבוהה זו השגות רוחניות מופלאות והתעלתה מעלה מעלה, כשרוחם של אבותיה הגדולים ולמעלה בקודש, הייתה ניכרת בכל פעולה ופעולה שלה. הילדה הטהורה היא נכדתו של הגאון רבי יצחק ברקוביץ מרבני מערב בני ברק וראש כולל ברחובות, ונכדתו של הגאון רבי ישעיהו לוי מירושלים, מרבני ועורכי ש"ס שוטנשטיין, ולמעלה בקודש, נינתם של הגאון רבי מרדכי חברוני זצ"ל מראשי ישיבת חברון, והגאון רבי אברהם משה חברוני זצ"ל.

בבית הוריה הגדולים חונכה לתורה בטהרתה וליראת שמים נקייה ללא שיקולי כבוד ורווח, כשלאורך כל שנות מחלתה וההתמודדות הארוכה עם המחלה הקשה ניכרו בה באופן המחייב כל אחד ואחד החינוך לצניעות, האיפוק וקבלת דין שמים באהבה. היא לא התלוננה, ולאורך כל שנות הסבל, ובייחוד בשנתיים האחרונות, התנהגה באצילות באופן מעורר השתאות. בשארית כוחותיה הייתה מודה להוריה ולצוות הרפואי שטיפל בה במסירות, מקפידה בכל כוחה ושומרת על צניעותה, זאת למרות שנותיה הרכות, אינה מוותרת על תפילה או ברכה, כשהכל רואים בחוש שהברכות והתפילות מחיות את רוחה, ובכל הליכותיה מקדשת שם שמים ברבים באופן מופלא, כשהוריה החשובים מטפלים בה במסירות ובאהבה, ומלווים אותה באמונת אומן עד רגעיה האחרונים ממש.

בשבוע שעבר לקראת יום הולדתה וכניסתה לשנת המצוות, זכתה להיות שותפה למצוות הפרשת חלה ולהתפלל בערנות ובצלילות הדעת. כשסיפרו לה בימים האחרונים על המלחמה ותוצאותיה, כדי להסיח את דעתה מכאביה שהלכו וגברו, לא נחה דעתה כשדיברו על "כוח צבאי", על נשק מתוחכם ועל תמיכת ארה"ב, ובשארית כוחותיה, כשהיא כבר מתקשה לנשום ונעזרת בחמצן, הביעה מחאה ואמרה בנחרצות "אין שום כוח, זה רק השם".

מאביה שליט"א ששהה ליד מיטתה בבית החולים ימים ארוכים הייתה מפצירה שימשיך ללמוד ו"היא לא תפריע" כלשונה הרכה, וחדרה במחלקה האונקולוגית בעין כרם היה בחינת "בית מוסר" ממש, כשספרי ראשונים ואחרונים, דפי 'חבורות' ומראי מקומות מונחים סביבה, ואביה שקוד על תלמודו, כששכינה למעלה מראשותיו של חולה.

גדלה בבית גדול בלתי להשם לבדו, כשאביה שליט"א, מגדולי תלמידי החכמים בשכונת נווה יעקב מתמסר לצרכיה לאורך כל שנות מחלתה במסירות אין קץ ובקבלת דין שמים באהבה, ואמה הצדקנית המחנכת הדגולה מרת נחמה תחי', מוסרת נפשה לרווחתה בנעימות ובאורך רוח, ללא תלונה וללא שאלה, ויחד עשו הכל כדי להקל מעליה את הכאב הנורא ואת הסבל, יחד עם כל בני המשפחה הרוממה לאוי"ט, ידידים, שכנים יקרים ומתנדבים שמסרו נפש למענה. כשנשאלו בשבוע האחרון מהיכן שואבים את הכוחות לראות וללוות סבל כזה השיבו בהכנעה גמורה "וכי אנחנו מנהלים את העולם? בלי אמונה אי אפשר לעבור את זה, ואז יש שאלה, אבל כשיודעים שלא אנחנו מנהלים את העולם, אין שאלות", וכך זכו לחיות ולהמשיך את חייהם בעשייה ברוכה, לצד ההתמודדות עם המחלה לאורך כל השנים יחד עם שאר ילדיהם הרכים לאוי"ט.

זכתה הילדה הטהורה להשלים שנותיה כשנותיהם של צדיקים, כשבשבוע שעבר מלאו לה אחת עשרה שנים בדיוק, בהן קידשה שם שמים והוסיפה יראת שמים טהורה לכל מי שהכיר אותה ואת המשפחה הרוממה.
הותירה אחריה את הוריה הדגולים, אחים ואחיות צעירים המבכים את לכתה של נשמה טהורה. 

הלוויתה תתקיים היום (שלישי) בשעה 13:00 בצהריים מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם תיטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

טרגדיה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד