י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נגמר באסון

טרגדיה: המלמד בחיידר נפל מגובה ונהרג לעיני הילדים

המלמד של כיתה ו' רק רצה להוריד ציוד שהיה מונח מעל הארון. זה נגמר באסון • הותיר אחריו אלמנה ותשעה יתומים קטנים • בשבוע הבא יערכו נישואיה של ריקי ביתו היתומה

טרגדיה: המלמד בחיידר נפל מגובה ונהרג לעיני הילדים
תלמוד תורה. אילוסטרציה צילום: Mendy Hechtman/Flash90

ישראל, הרב'ה של כיתה ו' בתלמוד תורה מוכר, טיפס על סולם במטרה להוריד את שקית הפרסים שהכין לתלמידיו. מסיבה לא ברורה הסולם איבד יציבות, ישראל נפל והסולם נחבט בחוזקה על ראשו.

הצרחות ההיסטריות של התלמידים הזעיקו את המלמד מהכיתה המקבילה שהזמין הצלה מייד. אולם למרבה הטרגדיה ישראל נהרג במקום ולאנשי ההצלה לא נותר כי אם לקבוע את מותו.

שנים מבניו, שלומדים באותו חיידר והבחינו בסערה סביב הכיתה אותה מחנך אביהם, הגיעו בסקרנות וכמעט התעלפו כשראו את אבא שלהם שוכב על הרצפה חסר חיים.

"כשהוציאו את ישראל לאמבולנס הילדים שלו רדפו אחריו בצרחות עד השמים" – משחזר המלמד של כיתה ו' המקבילה. "הם היו אז בני 9 ו-7, קטנים ממש."

ברוריה, האלמנה הצעירה, נותרה לבדה עם 9 פיצקאלאך כשהיא בקושי בת 35. היא החזיקה את הבית במשך שנים בגבורה ועם הרבה-הרבה עזרה מהקהילה ומהמשפחה.

לפני כשלושה חודשים התארסה ריקי, היתומה השנייה של ר' ישראל ז"ל. ברוריה התחילה להתכונן לחתונה בתקווה קלושה שאחרי סוכות המחירים בחנויות ירדו קצת ויהיה קל יותר.

תרמו עכשיו כדי לשמח את ריקי >>>

הטבח המחריד בשמחת תורה והמלחמה שפרצה שיבשה את כל התוכניות. הילדים נשארו בבית ימים שלמים, מבועתים מהאזעקות כשאין אבא שירגיע וייקח פיקוד. ברוריה הוצאה לחל"ת והמשכורת הזעומה שלה קוצצה עוד יותר, כשבמקביל ההוצאות עולות כמו בכל הבתים בתקופה זו. כמובן שההכנות לחתונה נעצרו לגמרי.

"ריקי לא מבקשת כלום אבל אני רואה את העצב העמוק על פניה," אומרת ברוריה, האלמנה. "היא מתוחה מאד. עוד לא שילמנו מקדמה לאולם ולא דמי שכירות ראשוניים, כך ששבוע לפני החתונה ולא קיבלנו מפתח ליחידת דיור! חסרים עוד מלא ביגוד ונדוניה ולמדריכת הכלות אני חייבת קרוב לאלפיים שקל. אני לא יודעת מה לעשות. אין לי מאיפה, באמת! אין!

אני מתביישת לבקש עזרה אבל העיניים של ריקי רודפות אותי. היא כל כך עצובה שאני מסתכלת עליה ומתחילה לבכות בעצמי. רק בשבילה אני פונה בתחינה לעם ישראל: תעזרו לי להשיא את ריקי שלי בשמחה!"

*******

ריקי היא אחת מתוך 78 חתנים וכלות יתומים שנישאים בימים אלו, ובעבורם מבקש מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א ומברך את כל התורמים:

"אבקש לכל אחד להיות שותף במצוה נשגבה זו של נישואי 78 היתומים ע"י "ועד הרבנים" בסכום של 780 ₪.

וכל התורמים לנישואי 78 היתומים יזכו לשמירה עליונה ולהינצל מכל פגע ומחלה וגזירות קשות, ילדים טובים ולגדלם לתורה ולחופה מתוך נחת בריאות ופרנסה בריווח, ויעשו שמחה בביתם ויוושעו בכל הנצרך להם!"

בנוסף, מרן מחלק מתנה נדירה לתורמים: בקבוק יין מבורך לברכה וישועה.

תרמו עכשיו כדי לשמח את ריקי ועוד 77 חתנים וכלות יתומים >>>

ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד