י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
דיווח על מחוסל

תקיפה אמריקאית על מיליציות איראניות בעיראק

המיליציות הפרו איראניות בעיראק מודיעות על פעיל שנהרג במערכה נגד ארה"ב בעיראק. הודעה שמגיעה אחרי התקיפה המסתורית לפנות בוקר מערבית לבגדאד. בנוסף, משאית ששייכת לאחת מהמיליציות בעיראק הותקפה מהאוויר כשהייתה בדרכה מבגדאד לעבר מחוז אל-אנבאר

תקיפה אמריקאית על מיליציות איראניות בעיראק
הפעיל פאדל אל-מכסוסי צילום: באדיבות המצלם

המיליציות הפרו איראניות בעיראק מודיעות על פעיל שנהרג במערכה נגד ארה"ב בעיראק. שמו של הפעיל פאדל אל-מכסוסי. הודעה חריגה שמגיעה אחרי התקיפה המסתורית לפנות בוקר (בין שני לשלישי) מערבית לבגדאד נגד המיליציות שחלק מייחסים לארה"ב, כך דיווח רועי קייס בערוץ הטלגרם של כאן חדשות.

כמו כן העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד מדווח הבוקר מפי גורמי צבא וביטחון עיראקיים, כי משאית אחת לפחות ששייכת לאחת מהמיליציות השיעיות בעיראק הותקפה הלילה מהאוויר כשהייתה בדרכה מבגדאד לעבר מחוז אל-אנבאר במערב המדינה. על פי ההערכות, מדובר בהפצצה אמריקנית. במקביל גורם ביטחוני עיראק לאמר לסוכנות שפק ניוז (עיראקית) כי מל"טים שזהותם לא ידועה תקפו שיירה של רכבי טיוטה באזור אבו גרייב, מערבית לבירה בגדאד.

נטען כי השיירה שייכת לגדודי חיזבאללה העיראקי, מיליציה שיעית המזוהה עם איראן. בסוכנות סאברין ניוז הפרו איראנית רק דיווחו על התקיפה המסתורית והעלו תיעוד מבלי לפרט. יש לציין כי ברשתות החברתיות בעיראק הלילה היו דיווחים כי אכרם אל-כעבי, מפקד המיליציה הפרו איראנית א-נוג'באא' היה בשיירה, אך לפי שעה, אין אימות לכך והמהימנות מוטלת בספק. באיראן טוענים כי הדיווחים האלה לא נכונים. במקביל דווח הלילה על ירי רקטות לעבר בסיס עין אל-אסד האמריקני במערב עיראק.

איראן ארצות הברית עיראק מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד