ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
ביחס של 3 על 1

דיווח: זו המתכונת של העסקה להשבת חטופים

עסקת חילופי אסרים ושבויים צפויה להתקיים במתכונת של 1 ל-3. כלומר, שלושה אסירים ילדים ונשים פלסטינים ישוחררו בתמורה לכל חטוף ישראלי. גורמים אמריקנים אומרים כי הם מקווים שבין החטופים שישוחררו יהיה גם פעוט בן 3 בעל אזרחות אמריקנית

דיווח: זו המתכונת של העסקה להשבת חטופים
כיכר החטופים צילום: אייל רדושיצקי

קטאר מקווה להכריז כבר היום (שלישי) על עסקה לשחרור בני ערובה אזרחיים שנחטפו על ידי חמאס ב-7 באוקטובר בתמורה להפסקת אש כך לפי מקור דיפלומטי ומקור אחר שמכיר את השיחות.

גורמים אמריקאים המקורבים למשא ומתן אמרו לרשת CNN כי למרות שהעסקה לא בוצעה, הם יותר ויותר אופטימיים ומאמינים שהשבועות הרבים של עבודה קשה להביא לעסקה, אכן יבשילו לכך.

שני מקורות ישראלים אומרים גם כי ניתן יהיה להכריז על עסקה כבר היום. שחרור האסירים צריך לקבל את אישור הממשלה, אבל לא צפוי להוות מכשול, אמר אחד המקורות לרשת CNN.

לפי פרטי העסקה, ישוחררו 50 נשים וילדים בני ערובה שארגון חמאס חטף במהלך המתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר, בתמורה להפסקה של ארבעה עד חמישה ימים בלחימה, ושלושה אסירים פלסטינים על כל בן ערובה ישראלי אחד שישוחרר.

על פי ההסכם, חמאס יאסוף גם נשים וילדים נוספים בני ערובה במהלך ימי הפסקת האש שמפוזרים ברחבי עזה. דבר שהארגון התעקש שלא יוכל לעשות עד שתתקיים הפסקת אש מלאה.

הפסקת האש הזמנית תוארך בפוטנציה מעבר לכך כדי לשחרר בני ערובה נוספים.

בני הערובה שישוחררו הם בני לאומים שונים, האמריקאים מקווים שהפעוטה האמריקנית אביגיל עדן בת ה-3, בת הערובה האמריקאית הצעירה ביותר שהוריה נרצחו על ידי חמאס ישוחררו, לפי המוכר. לא ברור אם אזרחים אמריקאים יהיו בין 50 בני הערובה שחמאס ישחרר בתחילה.

במהלך הימים שבהם הלחימה מושהית, ישראל תפסיק להטיס מל"טי מעקב מעל צפון עזה למשך שש שעות לפחות בכל יום.

אך כל הסכם עלול להתבטל בגין ההתפתחויות בשטח בעזה.

ביום שני בערב אמר מנהיג חמאס בהצהרה כי הצדדים "קרובים להגיע להסכם הפסקת אש".

חמאס עזה הפסקת אש מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד