י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
עדכונים שוטפים

מטח למרכז הארץ | שרי הממשלה מכונסים לאשר עסקת חטופים

הממשלה מכונסת לדיון ולהצבעה על עסקת חטופים. קודם לכן כונסו קבינט המלחמה והמדיני ביטחוני. גורם מדיני: "מקווים להתחיל כבר בסוף השבוע את הפעימות" | הסלמה בגזרה הצפונית: בכיר בזרוע הצבאית של חמאס חוסל בלבנון | בתגובה: חיזבאללה משגר מטחים לגליל

מטח למרכז הארץ | שרי הממשלה מכונסים לאשר עסקת חטופים
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל / פלאש 90

התפתחות דרמטית בדרך לעסקה: ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (שלישי) ישיבת ממשלה אשר דנה באישור העסקה לשחרור חטופים. קודם לכן כונסו קבינט המלחמה והקבינט המדיני ביטחוני. יצוין כי שרי הממשלה קיבלו זימון לישיבה רק כמה דקות אחרי שלשכת ראש הממשלה הודיעה על כך בתקשורת.

נכון לעכשיו אין עדיין מסמך סופי וסגור שיובא לישיבת הממשלה אך זאת העסקה המסתמנת. 50 חטופים ישראלים ישוחררו בפעימות במקביל ל-140 מחבלים שישוחררו אף הם בפעימות. בכיר ישראלי אמר: "אנחנו מעריכים שיש בידי החמאס כ-80 חטופים שניתן לשחרר בעסקה הזו - ומתעקשים על נשים ולא רק אימהות". על פי ההסכם ישראל תעצור את הלחימה לחמישה ימים. על כל 10 חטופים ישראלים נוספים שישוחררו מעבר ל50 - ישראל תאפשר עוד יום הפוגה.

בד בבד, נרשמת הסלמה בזירה הצפונית: ח'ליל ח'ראז, סגן מפקד הזרוע הצבאית של חמאס חוסל בלבנון. בתגובה לחיסול, חיזבאללה שיגר מטחים לעבר יישובים בגליל המערבי.

עדכונים שוטפים:

02:55 - הממשלה אישרה הלילה את המתווה לשחרור החטופים. שרי 'הציונות הדתית' של סמוטריץ' הצביעו בעד. שרי 'עוצמה יהודית' של בן גביר הצביעו נגד.

00:04 - ישיבת הממשלה שמתקיימת כעת בקריה בתל אביב | צילום: עומר מירון, לע"מ.

23:47 - אזעקה כעת גם בראש הנקרה.

23:40 - התראה על חדירת כלי טיס עוין נשמעה בחניתה ושלומי.

23:15 - ביקורת מתוך הקואליציה. חה"כ אוהד טל מ'הציונות הדתית' אומר הערב: "נתניהו שיחרר את סינוואר, לפני חודש וחצי שילמנו על הצעד הזה ב1400 הרוגים ומאות חטופים. אדוני ראש הממשלה - אסור לחזור על טעויות".

23:10 - יוצא דופן: מזכיר הממשלה יוסי פוקס יקיים בסוף הישיבה הצבעה שמית, ויפנה לכל אחד מהשרים לדעת האם הוא בעד או נגד.

23:03 - לאחר ששמע את פירטי המתווה ואת עמדת והמלצת כל מערכות הבטחון ונימוקיהן - הודיע השר גדעון סער, כי יתמוך בהצעת ההחלטה שתובא הלילה להצבעה בממשלה.

22:52 - שר המדע אופיר אקוניס מ'הליכוד': "ההצעה שעומדת כעת על שולחן הממשלה היא מהמורכבות, הקשות והמאתגרות ביותר שנדרשתי להכריע בהן מאז התמניתי לשר בממשלות ישראל. לאחר סקירת גורמי הביטחון, המלצותיהם ותמונת המצב הרחבה אצביע הלילה בעד ההצעה הנדונה כעת בישיבת הממשלה".

22:42 - לשרים שמשתתפים בישיבת הממשלה נמסר שהשחרור הראשון של החטופים צפוי כבר ביום חמישי.

22:39 - חבר הכנסת ואליד אלהואשלה מרע״ם פנה לממשלה בדרישה לכלול בעסקה המתגבשת גם את החטופים מהחברה הערבית והבדואית.

22:08 - גנץ: "המתווה הזה הוא קשה ומכאיב מבחינה אנושית, אבל הוא גם מתווה נכון, כי הוא לוקח את המרב האפשרי ומממש אותו ואני חושב שהוא יהווה את הבסיס להמשך.".

22:06 - השר גלנט: "ללא הלחץ והמשכו לא יהיה סיכוי להביא גם את הקבוצות הבאות שאנחנו רוצים להביא".

22:03 - מטוסי קרב של צה"ל תקפו תשתיות טרור ומפקדה מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל במהלך היום.

22:02 - השר בני גנץ לשרים: "המתקפה שצה"ל ביצע יחד עם כל כוחות הביטחון, זה הבסיס למתווה שחרור חטופים שנדון בו היום ושיוצג כאן, ולא פחות חשוב מזה הוא הבסיס להמשך המאמצים המבצעיים ההכרחיים, גם בזירה הדרומית ואולי בזירות נוספות".

22:00 - נתניהו: "לפנינו החלטה קשה אבל היא ההחלטה הנכונה. כל גורמי הביטחון תומכים בה באופן מלא. הדבר יאפשר לצה״ל להיערך להמשך המלחמה".

21:59 - נתניהו לשרים: "שוחחתי עם הנשיא ביידן בימים האחרונים. ביקשתי את התערבותו לטובת שיפור המתווה שיוצג בפניכם והוא אכן שופר כדי שיכלול יותר חטופים ופחות מחירים".

21:57 - נתניהו בהצהרה: "אין מצווה גדולה יותר מפדיון שבויים. לא נרפה עד שנשיב את כל החטופים. במלחמה יש שלבים וכך גם בשחרור חטופים יש שלבים". עוד אמר: "נמשיך במלחמה עד שנשיג את כל היעדים".

21:53 - ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ מסרו הערב הצהרות משותפות בפתח ישיבת הממשלה, בקריה בתל אביב. >> ההצהרות המלאות:

צילום: עומר מירון / לע״מ ואלעד מלכה / משרד הביטחון | סאונד: בן פרץ, לע"מ.

21:42 - דובר צה"ל: בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב הגליל התחתון, שוגר מיירט כיפת ברזל לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל שזוהתה בו תקלה טכנית. השיגור בוצע באופן מבוקר ואין חשש לאירוע ביטחוני.

21:37 - לשכת ראש הממשלה: במהלך ישיבת הממשלה ראש הממשלה נתניהו הבהיר שכחלק מהמתווה המסוכם יהיו ביקורים של הצלב האדום אצל חטופים שטרם שוחררו - כולל אספקת תרופות.

21:30 - אזעקה בבועיינה-נוג'ידאת שבמרכז הגליל התחתון, סמוך לנצרת.

21:11 - חברי פורום תקווה המאגד משפחות שיקיריהן נחטפו לעזה קורא לדחות לממשלה לדחות את העסקה לשחרור חלק מהחטופים, "מהעסקה הזו אנו למדים שהלחץ ההתקפי עובד ודוחק את החמאס לפינה".

20:48 - החלה כעת ישיבת הממשלה לאישור עסקת החטופים.

20:28 - דובר צה"ל: "השלמנו את כיתור ג'באלייה וזייתון. ידינו על העליונה בכל קרב. נחסל את מחבלי חמאס בכל מקום".

20:27 - דובר צה"ל מעדכן: מסרנו הודעות ל-390 משפחות חללי צה"ל.

20:26 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה היומית, מתייחס לעסקת החטופים: "אני מציע להקשיב לדיווחים מגורמים רשמיים בלבד בנוגע לעסקה. כשיהיו בידינו העובדות נדווח". דובר צה"ל הוסיף והתייחס לחששות מפני הפסקת האש: "נדע להתמודד עם כל החלטה של הדרג המדיני בנוגע להסכם. עוד יכולה להיות פה דרך ארוכה".

20:25 - צה"ל חושף: כך נראית המנהרה מתחת לשיפא.

20:23 - ראש הממשלה נתניהו בשיחות סגורות: "הכניסה לח׳אן יונס - לא שאלה של אם, אלא מתי".

20:20 - החלה כעת ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני.

19:59 - על פי הנוהל שגובש במשרד הרווחה ובשיתוף הגורמים הרלוונטיים, מיד לאחר שחרורם של החטופים מבדיקות רפואיות בבתי החולים הם ילוו על ידי עובדים סוציאליים.

19:53 - יו"ר תנועת ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי הציג הערב בפני הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגר"י יוסף את פרטי המתווה לשחרור חטופים שמובא כעת לאישור הממשלה. לאחר ששמע את פרטי המתווה הנוכחי פסק הראשל"צ כי על פי ההלכה ועל פי פסיקות אביו מרן הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ"ל יש להצביע בעד המתווה לשחרור השבויים הנמצאים בסכנת נפשות של ממש.

19:50 - הסתיים דיון קבינט המלחמה המצומצם. בדקות הקרובות תחל ישיבת הקבינט המדיני בטחוני. בהמשך הערב - ישיבת הממשלה בהשתתפות כל 38 השרים. 

19:45 - תיעוד דרמטי: כלי הטיס הבלתי מאוישים ששיגר חיזבאללה באזור הגליל המערבי.

19:18 - דובר צה"ל: בהמשך להתרעה על חדירה של כלי טיס עוינים בצפון הארץ לפני זמן קצר, שוגרו מיירטים לעבר מספר מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון לעבר שטח הגליל המערבי, האירוע הסתיים.

כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום משגר נ"ט במרחב גבול לבנון. כמו כן, צה"ל תוקף כעת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה.

19:13 - סגן מנהיג הג'יהאד האסלאמי, מוחמד אל-הינדי, בריאיון: "אני חושב שתוך יומיים תהיה עסקת חילופין, 50 חטופים (ישראלים) המוחזקים ברצועת עזה בתמורה ל-300 ילדים ונשים המוחזקים בבתי הכלא, ובנוסף הפסקת אש והכנסת סיוע לרצועה".

19:06 - דרום אפריקה: הפרלמנט החליט לנתק לגמרי את הקשרים הדיפלומטיים עם ישראל, עד שישראל תסכים להפסקת אש. יש לציין כי הממשלה איננה מחויבת להחלטת הפרלמנט.

18:45 - התרעה נוספת על חדירת כלי טיס מלבנון.

18:40 - מטוס קרב אמריקני תקף רכב בקרבת בסיס חיל האוויר אל-אסד בעיראק, וחיסל כמה מחבלים הקשורים לאיראן. בארה"ב טוענים כי המחבלים תכננו לתקוף את הבסיס.

18:30 - תיעוד: נפילה בכביש סמוך לנס ציונה. ב"ה ללא נפגעים.

18:25 - בציונות הדתית ובעוצמה יהודית מתנגדים פה אחד לעסקה המתגבשת.

18:20 - אזעקות בראשל"צ והשפלה.

18:10 - חשד לחדירת כלי טיס בגליל המערבי.

17:40 - דיווחים באל-ג'זירה: ג'מאל מוחמד הנייה, נכדו של מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, חוסל בתקיפה ישראלית בעזה.

17:15 - מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי מכנס כעת את פורום המנכ"לים של משרדי הממשלה להיערכות לטיפול וסיוע בכלל ההיבטים האזרחיים הנדרשים לקראת שחרור חטופים.

17:10 - בפורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור מתנגדים לכל עסקה שתכלול שחרור מחבלים: ״אנו יודעים ומזהירים כי כל מחבל שישוחרר עכשיו יחזור ויפגע בעתיד. בעסקת שליט שוחררו רוצחי טבח ה7.10 ואין שום סיבה שהפעם שחרור המחבלים יהיה שונה״. עוד מציינים בפורום כי הם ממתינים לשמוע את פרטי העסקה ולפיהם ידעו האם יעתרו נגדה.

17:00 - שר הביטחון גלנט באוגדת עזה: "נידרש בימים הקרובים להחלטות קשות - מכריעים את החמאס צעד אחר צעד ומקרבים את השבת החטופים".

16:56 - אזעקות באשקלון.

16:40 - בתגובה לשיגורים מלבנון: כוחות צה"ל תוקפים בארטילריה, מרגמות וטנקים את מקורות הירי.

16:30 - יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר מקיים התייעצויות ומכנס ישיבת סיעה, בנוגע לעמדת עוצמה יהודית על עסקת שחרור החטופים.

16:18 - עקב מתקפת טילים על העיר, תושבי קריית שמונה השוהים בעיר, מתבקשים להמשיך ולהישאר במקלטים ובמרחבים מוגנים עד הודעה חדשה.

16:16 - הירי לצפון נמשך: אזעקות בגליל העליון.

16:10 - אחרי הדיווח על חיסולו של בכיר חמאס בלבנון: מטחים לעבר הגליל.

16:05 - אזעקות בקרית שמונה וביישובים נוספים בצפון.

16:00 - דיווחים בלבנון: צה"ל חיסל את סגן מפקד הזרוע הצבאית של חמאס במדינה.

15:50 - התשובה החיובית מצד ארגון הטרור חמאס הגיעה הבוקר. עדיין עובדים על המסמך הסופי שיובא להצבעה (ירון אברהם).

15:34 - לשכת ראש הממשלה: לאור ההתפתחויות בנושא שחרור חטופינו - ראש הממשלה יכנס את קבינט המלחמה ב-18:00 את הקבינט המדיני-ביטחוני ב-19:00 ואת הממשלה ב-20:00.

15:20 - נתניהו ללוחמים בנוגע להשבת החטופים: "אנחנו מתקדמים. אני לא חושב שכדאי להכביר במילים, אפילו לא ברגע הזה, אבל אני מקווה שיהיו בשורות טובות בקרוב".

15:06 - אזעקה נוספת בעוטף עזה.

14:57 - אזעקה בעוטף עזה.

14:48 - צבע אדום בעוטף.

14:46 - רשת CNN: במסגרת העסקה תופסק פעילות כטב"מי הביון מעל צפון הרצועה למשך 6 שעות כל יום, במהלך ימי הפסקת האש.

14:20 - גורמים רשמיים: "מתקרבים להסכם שביתת נשק". הבית הלבן מאמין שעסקת בני ערובה קרובה.

14:15 - ברקע המגעים לעסקה: קבינט המלחמה יתכנס הערב.

לעדכונים קודמים מהמלחמה

 

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל חטופים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד