ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
משבר דיפלומטי

ירדן: התבקשנו לפנות את ביה"ח שהקמנו בעזה - לא נבצע

לאחר שאמש דווח כי ירדן הקימה, באישור של ישראל, בית חולים שדה בדרום רצועת עזה, היום ראש הממשלה הירדני אומר כי ממשלתו קיבלה בקשה לפנות את בית החולים וכי הם לא מתכוונים לעשות זאת

בית חולים שדה. אילוסטרציה
בית חולים שדה. אילוסטרציה צילום: בית החולים שיבא

בישר אל-חסאונה, ראש ממשלת ירדן, אמר כי המדינה קיבלה דרישה ישראלית לפנות את בית החולים הנייד שהקימה ברצועת עזה לאחר 24 שעות בלבד. בתשובה לשאלה מה בכוונת המדינה לעשות הוא ענה כי אין בכוונתן להיענות לדרישה.

אמש דווח כי לראשונה מאז תחילת המלחמה, ירדן הכניסה לעזה מהקרקע ציוד וצוותים רפואיים על מנת להקים בית חולים שדה בדרום עזה, המהלך נעשה בתיאום עם ישראל.

כזכור, מאז תחילת המלחמה, חיל האוויר הירדני הצניח בתיאום עם ישראל פעמיים סיוע הומניטרי לבית חולים שדה הירדני שנמצא בצפון הרצועה והיה שם עוד לפני המלחמה. בנוסף ‏ערוץ אל-חדת' מדווח שמשלחת מאיחוד האמירויות נכנסה דרך מעבר רפיח לרצועת עזה כדי להקים את בית חולים שדה של המדינה המפרצית בדרום הרצועה.

בנוסף לכך, ירדן הקימה בית חולים שדה בפארק ג'מאל עבד א-נאצר, כאות הזדהות עם עזה - והוא מספק מענה רפואי לפלסטינים מיהודה ושומרון. המהלך מתבצע לאחר שישראל נתנה לכך "אור ירוק", כאשר בתי החולים בשטחי הרשות הפלסטינית רחוקים מתפוסה מלאה.

ירדן עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד