א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נערכים לבליץ ביקורי בית

רבני הקהילות באוקראינה: "נחלק לכל יהודי ערכה מאירה ומפוארת"

עקב מצב המלחמה המתמשך, רבני הקהילות יקיימו ביקורי בית בקרב יהודי הקהילות, עוד לפני החנוכה, ובמהלכם יעניקו לכל אחד ערכת חנוכה מפוארת, עם עזרה הומניטרית, שתלווה אותו לאורך שמונת ימי החג | רב העיר ניקולייב ושליח חב"ד: "חילקנו את העיר לאזורים, באמצעות מערך מסודר של כתובות מדויקות" | שלטי חוצות לצד קמפיין ברשתות החברתיות יביאו את פרסומי ניסא לשיאים חדשים

רבני הקהילות באוקראינה: "נחלק לכל יהודי ערכה מאירה ומפוארת"
ערכת חנוכה מפוארת צילום: באדיבות המצלם

קרוב לשנתיים למלחמה באוקראינה והקהילות היהודיות במדינה נערכות לקראת חנוכה, כשהשנה יינתן דגש מיוחד ל"פרסומי ניסא" בהיקפים גדולים, במטרה ללכד את יהודי המדינה סביב הקהילות.

בחזית העשייה של הקהילות היהודיות, פועלים הרבנים ושלוחי חב"ד, יד ביד עם הרשת היהודית JRNU, המעניקה סיוע ועידוד לפעילות במעגל החיים היהודיים לארך כל ימות השנה.

במסגרת ההיערכות לחנוכה, יקבלו רבבות יהודי המדינה ערכות מיוחדות, הכוללות מוצרי מזון וממתקים, לצד פריטי עזרה הומניטרית, חנוכייה ונרות, מגזין חנוכה מבית המכון התורני העולמי JLI, ספרון לילדים מבית 'דרכנו' ועוד. בנוסף, לכל מארז יצורף גם 'דמי חנוכה', כהוראת הרבי מליובאוויטש.

החבילות, ארוזות ומוכנות לחלוקה, יצאו לדרך כבר בימים אלו, היישר אל הקהילות היהודיות.

כאמור, השנה יינתן דגש מיוחד לפרסומי ניסא, כשהיעד הוא עידוד יהודי המדינה להדליק נרות חנוכה. פרסום הנס יתבצע באמצעות קמפיין ברשתות החברתיות, במסגרתו משפחות יהודיות יעלו תמונה של הדלקת נרות עם תיוג וייכנס להגרלה על פרסים יוקרתיים.

לצד הקמפיין ברשתות, יועלו גם פרסומים על שלטי חוצות, כמיטב המסורת בשנים האחרונות, לפני עידן המלחמה. "שילוב של שני המסלולים תייצר אווירה של קהילה אחת גדולה שחוגגת את חג החנוכה, ותעודד יהודים במעגלים רחוקים יותר להצטרף לפעילות הקיימת בקהילה", הסבירו ב-JRNU.

השנה, לראשונה מאז המלחמה, ייערכו גם שיירות של רכבים ועליהם חנוכיות צבעוניות, ממותגים בשפה האוקראינית.

במרבית הערים יתקיימו גם הדלקות מרכזיות, בהשתתפות המושלים וראשי הערים, וכמובן תחת אבטחה כבדה, ובנוכחות של המוני יהודים בכל מקום ומקום. באירועים הקהילתיים ייערכו גם תפילות סולידריות עם יהודי ארץ ישראל, בעקבות המצב.

"יש לנו גם הדלקה מרכזית וגם אירוע חגיגי בקהילה", סיפר הרב מרדכי לבנהרץ, משלוחי חב"ד בקייב, "שמנו לעצמנו השנה מטרה להגיע לכל יהודי, באמצעות ביקור בית לפני חג החנוכה, ולהגיש לו את ערכת החנוכה המפוארת".

רב העיר ניקולייב ושליח חב"ד, הרב שלום דובער גוטליב, מספר כי הפעילות בחנוכה תקיף את כל שכבות הגיל. "אנחנו נערכים לפעילות בהיקף נרחב", סיפר, "מדובר בפעילות עם כל הגילאים בקהילה, אירועים מרתקים ומעניינים, גם למשפחות וגם לשכבות הגיל במקביל".

עוד מספר הרב גוטליב, "אנחנו מתארגנים לביקורי בית, גם בסיוע של בחורים ויהודים מקומיים. חילקנו את העיר לאזורים שונים, באמצעות מערך מסודר של כתובות מדויקות, ואנחנו מתכננים להגיע לכל יהודי עם ערכת החנוכה, במטרה שלא יהיה אחד מבני הקהילה שחנוכה לא יאיר אצלו בבית".

חב"ד מלחמת אוקראינה רוסיה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד