ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בפתח ישיבת הממשלה

נתניהו על העסקה: "לפנינו החלטה קשה אבל היא הנכונה"

ישיבת הממשלה מכונסת בשעה זו לדיון על עסקת החטופים. נתניהו: "לפנינו החלטה קשה, אך נכונה". גלנט: "שחרור חטופים זה ערך עליון". גנץ: "החלטה קשה ומכאיבה, אך היא הדבר האפשרי היחיד"

נתניהו על העסקה: "לפנינו החלטה קשה אבל היא הנכונה"
ישיבת ממשלה צילום: לע"מ

שרי הממשלה מכונסים בשעה זו לדיון גורלי על עסקת החטופים שעתידה לצאת לדרך בימים הקרובים. בסוף הדיון יאשרו השרים את המתווה. לבקשת שר הביטחון יואב גלנט, השרים יצביעו גם על סעיף שאומר כי "ברגע שממצים את האפשרות להחזרת החטופים - חוזרים להילחם".

במהלך ישיבת הממשלה ראש הממשלה נתניהו הבהיר שכחלק מהמתווה המסוכם יהיו ביקורים של הצלב האדום אצל חטופים שטרם שוחררו - כולל אספקת תרופות.

בפתח ישיבת הממשלה שצפויה להיות מתוחה בעקבות התנגדות של חלקים מהקואליציה לעסקה, אמר נתניהו: "אין מצווה גדולה יותר מפדיון שבויים. לא נרפה עד שנשיב את כל החטופים. במלחמה יש שלבים וכך גם בשחרור חטופים יש שלבים".

נתניהו הוסיף: "שוחחתי עם הנשיא ביידן בימים האחרונים. ביקשתי את התערבותו לטובת שיפור המתווה שיוצג בפניכם והוא אכן שופר כדי שיכלול יותר חטופים ופחות מחירים".

לדבריו, "לפנינו החלטה קשה אבל היא ההחלטה הנכונה. כל גורמי הביטחון תומכים בה באופן מלא. הדבר יאפשר לצה״ל להיערך להמשך המלחמה".

נתניהו הבהיר: "נמשיך במלחמה עד שנשיג את כל היעדים".

שר הביטחון יואב גלנט אמר לשרים כי "ללא הלחץ והמשכו לא יהיה סיכוי להביא גם את הקבוצות הבאות שאנחנו רוצים להביא". 

לדבריו,  "שחרור חטופים בעיני הוא קודם כל נושא ערכי ומוסרי. נושא של מחויבות בין מדינה והממשלה לבין האזרחים. כל מי שעוסק בנושא השבויים ונעדרים מוסר את כל זמנו ומרצו יום ולילה, חיילים מסתכנים כל יום על מנת לשפר את המצב ויש לכך פירות".

יו"ר 'המחנה הממלכתי', השר בני גנץ אמר בפתח ישיבת הממשלה: "המתווה הזה הוא קשה ומכאיב מבחינה אנושית, אבל הוא גם מתווה נכון, כי הוא לוקח את המרב האפשרי ומממש אותו ואני חושב שהוא יהווה את הבסיס להמשך. מה שיש בהחלטה הזו היא החלטה אפשרית וכך לדעתי צריך להבין, זו החלטה אפשרית במסגרת מטרות המלחמה שמאפשרת לנו מוסרית ומבצעית, את המשך פיתוח המערכה".

 

 

 

ישיבת ממשלה בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל חטופים בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד