ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
איומים ברשתות החברתיות

משטרת גרמניה פשטה על בתים של 17 אנטישמיים שחגגו את הטבח שביצע חמאס

משטרת גרמניה פשטה על בתים של 17 אנשים שהואשמו בפרסום דברי שנאה אנטישמיים ברשתות החברתיות. המבצע המשטרתי התמקד בעיר הבירה של בוואריה, מינכן, בה התגוררו תשעה מהנאשמים

משטרת גרמניה פשטה על בתים של 17 אנטישמיים שחגגו את הטבח שביצע חמאס
מעצר בגרמניה: אילוסטרציה צילום: משטרת ראבנסבורג גרמניה

שלטונות גרמניה פשטו ביום שלישי על בתיהם של 17 בני אדם במדינת בוואריה שהואשמו בהפצת דברי שטנה אנטישמיים ואיומים על יהודים באינטרנט.

לפי המשטרה הפלילית של בוואריה, החשודים היו 15 גברים ושתי נשים בגילאי 18 עד 62, כך דיווחה סוכנות הידיעות הגרמנית dpa. המשטרה חקרה את החשודים והחרימה חומרים אלקטרוניים וראיות נוספות מבתיהם, כולל טלפונים סלולריים ומחשבים ניידים.

על פי הדיווחים בגרמניה, החשודים חגגו את ההתקפות של החמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, הם הואשמו בהפצת דברי שטנה נגד יהודים ברשתות החברתיות, תוך שימוש בסמלים של ארגוני טרור אסורים בגרמניה.

המבצע המשטרתי התמקד בעיר הבירה של בוואריה, מינכן, בה התגוררו תשעה מהנאשמים. חיפושים נוספים בוצעו בעיירות נוספות בוואריה.

על פי החשד, אחד החשודים שלח הודעה בוואטסאפ עם המילים "גז ליהודים". אדם אחר, אזרח גרמני-טורקי, פרסם בחשבונו כי "לבני היהודים" לא מגיע יותר מאשר "להיות מושמדים".

"למרבה הצער, לאנטישמיות יש השפעה על חיי היומיום של יהודים רבים בגרמניה", אמר ל-dpa מיכאל ויינציירל, נציב המשטרה הבווארית נגד פשעי שנאה. "לפיגוע הטרור של חמאס נגד ישראל יש השפעה גם על חיי יהודים בגרמניה".

ויינצירל אמר שחשוב להראות ליהודים ולישראלים החיים במדינה "שאנחנו עומדים מאחוריהם כאן בבוואריה, שאנחנו מגנים עליהם מטרור, וגם מגנים עליהם מעוינות".

בחודש שעבר גינו קנצלרית גרמניה ונשיא גרמניה בחריפות את העלייה באנטישמיות במדינה בעקבות מלחמת ישראל-חמאס. במדינת בוואריה, היו 148 תקריות אנטישמיות מה-7 באוקטובר עד ה-9 בנובמבר, עלייה של 285% בהשוואה לתקופה המקבילה שנה קודם לכן, כך לפי קבוצת RIAS, שעוקבת אחר האנטישמיות במדינה.

"מאז ה-7 באוקטובר, היהודים בגרמניה חווים טרור פסיכולוגי", אמר יוזף שוסטר, נשיא המועצה המרכזית ליהודים בגרמניה. "מהומה אנטישמית מתבטאת לראשונה בשפה, אבל מילים הופכות למעשים", אמר שוסטר. "החברה כולה חייבת כעת לנקוט עמדה ברורה. זמן רב מדי אפשרנו לאנטישמיות לחדור ללב החברה שלנו באמצעות חוגי ימין קיצוני, דמוניזציה שמאלנית קיצונית של ישראל או קנאים איסלאמיסטים".

חמאס אנטישמיות גרמניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד