י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
על רקע ביקורו בישראל

חבר הפרלמנט תוקף את רה"מ שלו: "אתה מתיר לחיזבאללה לפעול"

תיאו פרנקן פוליטיקאי בלגי ושר לשעבר, זעם בפוסט חריף על ראש ממשלת בלגיה שמבקר היום בישראל. "ראש ממשלת בלגיה מבקר במדינה שלכם. אל תשכחו איך ממשלתו מתייחסת אליכם. הוא נתן 5 מיליון יורו לחקירת "פשעי מלחמה ישראלים" כתב

חבר הפרלמנט תוקף את רה"מ שלו: "אתה מתיר לחיזבאללה לפעול"
ידיד ישראל תיאו פרנקן צילום: באדיבות המצלם

תיאו פרנקן אחד הפוליטיקאים הפופולריים ביותר בבלגיה ושר לשעבר, פרסם פוסט חריף נגד ראש ממשלת בלגיה שמבקר היום בישראל. תיאו הוא חבר פרלמנט וכתב מיוחד של הפרלמנט של נאט"ו, הוא שייך למפלגת "הברית הפלמית החדשה". הוא ביקר בארץ באפריל האחרון בעוטף עזה יחד עם חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך.

תיאו פרנקן ומיכאל פרייליך בעוטף עזה על רקע כיפת ברזל

בפוסט בטוויטר הוא פנה לאזרחי ישראל עם מסר: "ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה קרו, מבקר במדינה שלכם. אל תשכחו איך ממשלתו מתייחסת אליכם. הוא נתן 5 מיליון יורו לחקירת "פשעי מלחמה ישראלים". שר בקואליציה שלו לא מוכן לכנות את חמאס ארגון טרור. שרת החוץ דה סאטר מדברת בגלוי על "פשעי מלחמה ישראלים". שר נוסף חזר על קריאות לחרם על ישראל, וראש הממשלה הציע לסרב לתת אשרות כניסה לחברי קואליציה מסיעת עוצמה יהודית".

עוד כתב: "הוא דיבר על "טיהור אתני" במליאה, הפרלמנט סירב להקרין את הטבח ב-7 באוקטובר, אבל מאפשר לארגון המקושר לחיזבאללה לפעול בחופשיות. אין מעצרים בקריאות "מהנהר לים פלסטין תהיה חופשית, או דברי שטנה אנטישמיים אחרים, הזרוע המדינית של חיזבאללה יכולה לפעול בבלגיה, חילופי אסירים של מחבל מורשע בטרור עם משטר האייתוללות באיראן, הוא נותן לקצב של טהראן להיכנס לארצנו ולהפחיד את הפזורה האיראנית. זכרו אלו לא פעולותיו של ידיד ישראל".

תיאו פרנקן מבקר בירושלים

ח"כ אפרת רייטן (העבודה) ראש המשלחת הישראלית לארגון הנשים WPL. פנתה במכתב לנשיאת הסנאט הבלגי סטפני ד'האוס, בדרישה לפעול להקרנת סרט הזוועות של דו"צ מהטבח ב-7.10 בפרלמנט הבלגי, לאחר שנשיאות הפרלמנט החליטה בשבוע שעבר לא להקרינו ושמדובר בתעמולה.

ח"כ רייטן היא ראש המשלחת של הכנסת בארגון WPL-Women Political Leaders שם חברה גם נשיאת הסנאט, השתיים נפגשו ביוני האחרון בכנס שהתקיים בבית הפרלמנט בבריסל, בו נאמה גם רייטן על קידום נשים. במכתב רייטן מבקשת גם מהנשיאה לגנות את התעללות המחבלים בקרב נשים וילדים בשבת שמחת תורה ה-7 באוקטובר.

בלגיה מיכאל פרייליך חמאס חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד