כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
3 ארוחות, מקלחת והתאווררות

לא תאמינו מה קורה באגפי אסירי החמאס

מזה חודש וחצי נמצאים בישראל אורחים חדשים בלתי רצויים. כאלה שפלשו, רצחו וטבחו באכזריות. הם נחקרו סיפקו מידע רב וחיוני, אולם תנאיהם טובים כנראה משל חטופינו שבעזה | שלוש ארוחות ביום, מקלחות כל יום וגם טיול בחצר

לא תאמינו מה קורה באגפי אסירי החמאס
מחבל נוח'בה בכלא צילום: דוברות שב"ס

כמה מאות אסירים מוחזקים בבתי הכלא הביטחוניים בישראל בתנאים ייחודיים. מאז ה-7 באוקטובר - יום מתקפת הפתע והטבח המחריד נוספו אליהם עוד כאלף עצורים, חלקם מחבלי חטיבת הקומנדו 'הנוח'בה' של חמאס. בתכונית 'זמן אמת' המשודרת ב'כאן 11' סיפקו הצצה אל תוך בתי הכלא הביטחוניים, שם מתמודדים בחודש האחרון עם אירוע שכמותו לא היה.

יותר מ-40 סוהרים ממחוז דרום חוו את המלחמה על בשרם, לחלקם נפגעו הבתים האישיים, רבים מהם איבדו בני משפחה וחברים ופונו מבתיהם - אבל בבוקר הם מגיעים לעבודה ופוגשים בכלא את האחראים לזוועות שנעשו בעוטף עזה.

מהכתבה ב'זמן אמת' עולה כי בבתי הכלא החוק אחיד לכלל האסירים, גם למחבלי הנוח'בה. "הם מקבלים שלוש ארוחות ביום, מקלחת ביום והתאווררות כפי שההוראות מחייבות אותנו, אבל לא שום דבר נוסף מעבר לזה", מספר מפקד מחוז דרום, גונדר יחזקאל מרקוביץ' לתחקירנית 'זמן אמת' רוני זינגר.

מחבלי חמאס בכבישי הדרום, חלקם מחופשים לחיילי צה"ל.

"אין מה לעשות", מוסיף סג"ד לואיס הירשברג, ראש ענף מבצעים: "אנחנו גוף ממלכתי ואנחנו חייבים לעשות את הניתוק הרגשי הזה. בסוף כשנגיע הביתה אפשר לחשוב, אבל בעבודה אתה לא יכול להרשות לעצמך לגלוש למחשבות, אתה חייב להיות מקצועי".

על רקע משבר מקומות הכליאה בבתי הסוהר שהחמיר ממילא בשנים האחרונות, נוצרה מצוקה משמעותית באשר לקליטתם של עצורי המלחמה. במסגרת תקנות שעה מיוחדות הוחלט בשב"ס על "הצפפה" - במילים אחרות: הפיכת שטחים ששימשו כמטבח וקנטינה לתאי מעצר ובהם מוחזקים בצפיפות גדולה במיוחד עצורי 7 באוקטובר, שמוצאים תדיר לחקירות וחוזרים לתא.

בכתבה נחשף גם כי מתקפת הטרור הפתיעה גם את שירות בתי הסוהר, ובשעות הראשונות היה חשש כי תרחיש אימים עומדים להתממש: מהומות מצד אסירים ביטחוניים "מבפנים" שתואמו עם המחבלים שבחוץ, וכן חשש מפני ניסיון של קבוצות מחבלי חמאס שינסו להגיע לבית כלא ביטחוני בדרום וינסו להשתלט עליו כדי לשחרר את חבריהם.

"היה מידע מודיעיני משמעותי לגבי התרחיש הזה ונערכנו גם לזה, האיום היה מבפנים החוצה ומהחוצה פנימה", מתאר סג"ד הירשברג.

התנאים המיטיבים והמקוממים הללו ניתנים לרוצחים מתועבים שלקחו חיים של חפים משפע בצורה המזוויעה ביותר שלא ניתן אפילו לדמיין, זאת בעוד 236 החטופים בעזה לא ראו אור יום כבר 47 ימים, אוכלים ארוחה אחת ביום וגם היא לא כוללת את כל הערכים התזונתיים להם הם זקוקים כדי לשרוד. ומי מדבר על מקלחות יום יום, אם בכלל התקלחו פעם אחת מאז נחטפו באותו בוקר מבוהלים ומבועתים.

חמאס מלחמת חרבות ברזל אסירים ביטחוניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד