י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הפסקת אש שלא תיגמר

השר מ'העבודה' מביע חששות מעסקת החטופים

בהמשך יוכל החמאס להציע שחרור של עוד 40 חטופים עבור שבועיים נוספים של הפסקת אש, או עבור חודש. ומי שחושב שממשלת ישראל שמסכימה עתה לעסקה של פחות מרבע מהחטופים, תוכל לעמוד בפני המשפחות שיקיריהם טרם שוחררו ולומר להן שהיא לא מסכימה להפסקת אש נוספת, אפילו בתנאים גרועים יותר, אינו מבין איפה הוא חי

השר מ'העבודה' מביע חששות מעסקת החטופים
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

שר המשפטים לשעבר ממפלגת 'העבודה' חיים רמון, מפרסם הלילה טור דעה ברשת X שבו הסביר מדוע העסקה טובה למשפחות החטופים ורעה לישראל באופן כללי.

"הלב יוצא אל החטופים ובני משפחותיהם. כולנו חפצים בשובם של כל החטופים וכל החלטה שהממשלה תקבל עתה היא בחירה בין איום לנורא.

את הדברים הבאים אני כותב בדחילו ורחימו, ובתקווה שאתבדה. העסקה המוצעת שעל פיה יוחזרו 50 חטופים עבור ארבעה ימים של הפסקת אש, שבהם אסור לצה"ל להרוג חמאסניקים, בתוספת למאות אלפי ליטרים דלק שייכנסו לרצועת עזה, היא עסקה רעה.

אפשר ומותר לממשלת ישראל לומר בקול רם וברור שהחזרת כל החטופים היא המטרה המרכזית של המלחמה, גם במחיר של ויתור על מיטוט שלטון החמאס. במסגרת העסקה ישוחררו אסירים ביטחוניים רבים ותהיה הפסקת אש לפרק זמן ממושך. למרות שהתנגדתי נחרצות לעסקת שליט, גם אני הייתי תומך בעסקה כזו.

צריך להבין כי במסגרת העסקה המוצעת עתה, כל יום של הפסקת אש, יאריך בימים לא מעטים את המשך הלחימה ויגביר באופן משמעותי את הסיכון לחיי חיילינו. בזמן הפסקת האש יוכלו יחיא סינוואר ומוחמד דף לצאת ולהשתזף בשמש החורפית הנעימה של עזה, וחיילינו יהיו בסיכון ניכר מפני תקיפות פתע כפי שאירע בצוק איתן.

בהמשך יוכל החמאס להציע שחרור של עוד 40 חטופים עבור שבועיים נוספים של הפסקת אש, או עבור חודש. ומי שחושב שממשלת ישראל שמסכימה עתה לעסקה של פחות מרבע מהחטופים, תוכל לעמוד בפני המשפחות שיקיריהם טרם שוחררו ולומר להן שהיא לא מסכימה להפסקת אש נוספת, אפילו בתנאים גרועים יותר, אינו מבין איפה הוא חי.

אני יודע שרוב הציבור ורוב התקשורת תומכים בעסקה, וקשה מאוד לכל אדם, וכמובן לפוליטיקאי, להתנגד לעסקה כזאת. אבל אני זוכר שרוב הציבור ורוב התקשורת היו בעד עסקת שליט, אשר שילמנו עליה מחיר דמים כבד. אני חושש מאוד שהעסקה הזו תוביל בסופו של דבר לכך שגם לא נמוטט את שלטון החמאס וגם לא נחזיר את כל החטופים.

ושוב, אני מקווה ומתפלל שאתבדה", כך רמון.

מלחמת חרבות ברזל חמאס הפסקת אש שחרור מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד