ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
'חרבות ברזל' היום ה-47

תקיפה בלבנון, אזעקה בגליל ובעוטף | "הפסקת אש - מחר בבוקר"

אחרי שהממשלה אישרה את מתווה שחרור החטופים תמורת הפסקת אש ושחרור מחבלות וקטינים, חמאס מפרסם הצהרה על שעת כניסת ההסכם לתוקף. חייל בן 25 נפל בעזה ולוחם נפצע קשות | בעזה מדווחים על 6 הרוגים הלילה ובשטחים על 4 | אזעקות בצפון ובדרום. מתעדכן

תקיפה בלבנון, אזעקה בגליל ובעוטף | "הפסקת אש - מחר בבוקר"
צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל מודיע הבוקר על נפילתו בקרב בצפון רצועת עזה של סרן לירון שניר הי"ד, בן 25, תושב עפרה שבשומרון, מפקד צוות בסיירת גולני, חטיבת גולני. בנוסף, לוחם בסיירת גבעתי נפצע באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה.

עסקת שחרור החטופים אושרה הלילה במליאת הממשלה בתום דיון ארוך של כשש שעות, 35 שרים תמכו לעומת שלושת שרי 'עוצמה יהודית' שהצביעו נגד. בחמאס מאשרים מצידם כי הם נכונים להסכם ופרסמו את הסעיפים שסוכמו בתיווך קטאר ומצרים, בהם הכנסת דלק והמשך סיוע המוניטרי, שחרור 50 נשים וילדים ישראלים עד גיל 19 תמורת שחרור 150 אסירות וקטינים פלסטיניים. 

לפי ההסכם המסתמן החטופים הראשונים ישוחררו כבר ביום חמישי בשעות הצהריים-ערב. לפי הודעת ממשלת ישראל, קודם ישוחררו החטופים הישראליים ואז אם ישראל תראה שחמאס עומד בהסכם ישוחררו בתמורה האסירות והקטינים הכלואים בישראל.

ההסכם אמנם אינו מחייב את חיזבאללה שבימים האחרונים מגביר את שיגוריו לעבר יישובי הצפון, אך בארגון הטרור השיעי שיושב בלבנון אומרים כי הם יכבדו את הפסקת האש במידה וישראל תעמוד בה.

באל ג'זירה דיווחו הלילה על שישה פלסטינים שנהרגו בהתקפת חיל האוויר במחנה נוסייראת בעזה.

במקביל, צה"ל פעל הלילה במספר מוקדים ביהודה ושומרון: במחנה הפליטים דהיישה בבית לחם נעצרו 17 חשודים בפעילות טרור, בדהריה שבדרום הר חברון נעצר חשוד אחד כשהוא פצוע, ובטול כרם נהרגו ארבעה מחבלים.

עדכונים שוטפים:

17:15 - בפורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור החליטו להגיש עתירה נגד העסקה: "אנו יודעים ומזהירים כי כל מחבל שישוחרר עכשיו יחזור ויפגע בעתיד. בעסקת שליט שוחררו רוצחי טבח ה-7.10 ואין שום סיבה שהפעם שחרור המחבלים יהיה שונה. כולנו רוצים לראות את כל החטופים חוזרים הביתה וקוראים לממשלה שלא לאפשר כניסה של כל סיוע הומניטרי לרצועה".

17:00 - אזעקות בגליל העליון.

16:50 - צבע אדום בעוטף עזה.

16:45 - הותר לפרסום: ראש המוסד דדי ברנע שוהה בקטר במסגרת עסקת החטופים.

16:25 - בהמשך להתרעה באילת: מטוס קרב של חיל האוויר יירט בהצלחה טיל שיוט ששוגר מתימן.

16:15 - חבר פרלמנט במצרים, דיאא׳ א-דין דאוד, קרע במהלך ישיבת ממשלה עותק של הסכם השלום עם ישראל ואמר "עלינו לקרוע אותו למען הביטחון המצרי והערבי".

16:05 - אזעקה באילת בעקבות חשד לחדירת כלי טיס.

16:00 - חיזבאללה לקח אחריות על שמונה פעולות נגד ישראל היום בגבול לבנון.

15:41 - אזעקות בגליל המערבי.

15:00 - נעדרת נוספת הוכרזה כהרוגה. שני גבאי מיוקנעם. תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

14:19 - דיווחים בסוריה על תקיפה באזור דמשק.

14:10 - שדרות: במטח האחרון זוהו 5 שיגורים לעבר העיר - 3 יירוטים ושתי נפילות מחוץ לעיר. לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

13:52 - אחרי אישור עסקת החטופים: ראש הממשלה נתניהו יקיים הערב מסיבת עיתונאים.

13:40 - צבע אדום בעוטף עזה.

13:20 - אזעקות בגליל העליון | חיזבאללה: הפסקת האש תחול גם בלבנון.

12:45 - חמאס: הפסקת האש תחל מחר בשעה 10:00.

12:25 - מספר ההרוגים הפלסטינים בפעילות צה"ל במחנה הפליטים טולכרם, עלה ל 6 ע"פ פרסום רשמי של משרד הבריאות הפלסטיני.

12:13 - אזעקה בנטועה

11:52 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי פנה גם היום לתושבי ג'באליה ושאג'אעיה, והודיע על ציר מיוחד שיהיה פתוח גם היום עד השעה 16:00 למעבר תושבים לדרום ולאזור ההומניטרי. הוא הודיע גם על הפוגה בלחימה בין 10:00-14:00 בכמה שכונות בח'אן יונס, למטרות הומניטריות

11:38 - אזעקה בראש הנקרה

11:25 - בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב ראש הנקרה, מדובר בהתרעת שווא, אין חשש לאירוע ביטחוני.

11:12 - אזעקה בעוטף

11:00 - לפני זמן קצר מטוסי קרב של צה"ל תקפו מספר מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור ואתר צבאי בו פעלו מחבלי הארגון.

11:59 - אזעקה בראש הנקרה

10:52 - אזעקה בעוטף

10:20 - הנשיא הרצוג: "הלבטים מובנים, כואבים וקשים אך בנסיבות הקיימות אני מגבה ותומך בהחלטת רה״מ והממשלה לקדם עיסקת שחרור חטופים. זוהי חובה מוסרית וערכית שמבטאת נכונה את הערך היהודי והישראלי של פדיון שבויים"

10:12 - נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, מברכת על העסקה: "ילדים ונשים לא צריכים להיות חטופים, קוראת לשחרור מיידי של שאר החטופים. האיחוד האירופי יפעל להעביר סיוע מוגדל לעזה במסגרת ימי ההפוגה"

10:10 - השר בן גביר: "מתווה שמשאיר חלק מהילדים והנשים בעזה איננו מוסרי. זה תקדים מסוכן, שמשנה משוואה ועלול להביא אירועים נוספים. ישראל חוזרת על טעויות עבר"

09:30 - דיווח סורי: חיל האוויר תקף הלילה מחסני נשק של מיליציות איראניות בסביבות אלקטיפה בפרברי דמשק.

09:00 - תושבי מזרח ירושלים שישוחררו במסגרת העסקה, יוחזרו לביתם. בניגוד לעסקת שליט, כל אחד יחזור לביתו. לא יהיו גירושים לחו״ל או לעזה.

08:50 - משרד החוץ הקטארי: העיתוי של תחילת הפסקת האש יוכרז תוך 24 שעות. מדובר בהפסקת אש לארבעה ימים עם אפשרות להארכה. בשלב הראשון ישוחררו 50 נשים וילדים חטופים בעזה תמורת מספר נשים וקטינים אסירים פלסטינים. בשלבים הבאים של ביצוע ההסכם יגדל מספר המשוחררים.

08:30 - דיווח בלבנון: ממידע רשמי שהגיע לעיתון 'נידאא אלוטן' נמסר, שההפוגה בעזה תחול גם על דרום לבנון, ושארגון חיזבאללה יהיה מחוייב להפוגה אם ישראל תהיה מחוייבת להפוגה.

07:45 - היום, החל משעות הבוקר יתקיים תרגיל של משטרת המחוז הצפוני בשיתוף גורמי ביטחון, הצלה והרשויות במספר אזורים.

במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של רכבי כוחות ביטחון. כמו כן, צפויות חסימות לסירוגין של כבישים. אזרחים מתבקשים לנהוג בזהירות ולהישמע להנחיות כוחות הביטחון וההצלה.

07:30 - דוברות עיריית שדרות: אין נפילות בעיר. לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

07:18 - אזעקה ביישובי עוטף עזה: כפר עזה, נחל עוז, עלומים, סעד.

07:13 - "המידע שלנו מצביע על כך שוגנר, בהוראת ממשלת רוסיה, מתכנן לספק יכולת הגנה אווירית לחיזבאללה או לאיראן", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי לכתבים.

07:07 - שלוש חטופות ישראליות בעלות אזרחות אמריקנית צפויות להשתחרר משבי חמאס במסגרת עסקת החטופים, בהן אביגיל עידן בת ה-3, שהוריה סמדר וצלם ynet רועי עידן נרצחו בכפר עזה.

07:05 - שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן צפוי לבקר בישראל בתחילת השבוע הבא. כך דווח ב'אקסיוס'.

07:03 - שרת ההתיישבות אורית סטרוק מ'הציונות הדתית': "הצבעתי בעד למרות שממש לא תכננתי. מתווה שחרור החטופים הוא 1 מהישגי המלחמה - זו מסקנתי לאור סקירות מפורטות, שאלות שנענו לעומקן, ועיון ברשימת המחבלים לשחרור. החיילים, שהביאו בלחימתם את ההישג הזה, ימשיכו בלחימה ביתר עוז מיד לאחריו. הממשלה כולה, מקצה לקצה, נחושה להגיע לנצחון. יחד ננצח".

07:00 - אזעקות ביישובים: מטווח ניר עם, ניר עם, שדרות, איבים.

 

 

 

עדכונים שוטפים שחרור מחבלים הפסקת אש מלחמת חרבות ברזל חייל נהרג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד