ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
גדלה ליד ירושלים

ממוצא פלסטיני: שרת הנוער והילדים של ספרד הצדיקה את טבח 7 באוקטובר

ראש ממשלת ספרד מינה לשרת הנוער והילדים את סירה רגו, פוליטיקאית ממוצא פלסטיני אנטישמית תומכת טרור שהצדיקה את טבח 7 באוקטובר וממשיכה להכחיש את זוועות חמאס

ממוצא פלסטיני: שרת הנוער והילדים של ספרד הצדיקה את טבח 7 באוקטובר
ההרס והחורבן בקיבוץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס מינה לתפקיד שרת הנוער והילדים פוליטיקאית אשר הצדיקה את טבח 7 באוקטובר, האשימה את ישראל ב"רצח עם" והכחישה שחמאס ערף ראשי ילדים, ורצח מאות ישראלים בפסטיבל המוזיקה ברעים. סנצ'ס צפוי להגיע לביקור בארץ ולהיפגש בין היתר עם משפחות החטופים, כך דיווח אתר Ynet.

הפוליטיקאית ממוצא פלסטיני, סירה רגו, נולדה ב-1973 בוולנסיה שבספרד, גדלה בכפר ענאתא שליד ירושלים, שבו מתגורר אביה הפלסטיני עד היום. ב-7 לאוקטובר פירסמה רגו פוסט ובו כתבה: "לפלסטין יש את הזכות להתנגד לאחר עשרות שנים של כיבוש, אפרטהייד וגלות. מול אלה שמגינים היום על חזרה לענישה קולקטיבית בהפצצת רצועת עזה, דחוף להגן על החוק הבינלאומי. הפתרון היחיד הוא סיום הכיבוש".

חשבון הטוויטר שלה מלא בתוכן שנאה כלפי לישראל, ואף תמיכה בחמאס. רגו הייתה אחת מ-21 חברי פרלמנט אירופי מתוך 705 שסירבו לגנות את מעשי הטבח.

איתמר אייכנר דיווח ב-Ynet, כי אחד האנשים המקורבים אל רגו הוא מנואל פינדה, חבר פרלמנט אירופי מטעם מפלגת השמאל הקיצונית שבה היא חברה שנוהג להצטלם עם דגלי חיזבאללה. אחרי פרוץ המלחמה, פינדה ביקר בביירות ונפגש עם בכירים בחיזבאללה. מאז 2020 נאסרה כניסתו לישראל.

ממשרד החוץ נמסר: "מינויה של השרה רגו, בעיקר לאור אמירותיה המקוממות וניסיונותיה להכחיש את הטבח של 7 באוקטובר, היא החלטה תמוהה אשר יכולה להביא לפגיעה ביחסים עם ישראל. מאז תחילת המלחמה, שגרירות ישראל במדריד פעלה והתבטאה בפומבי, בתקיפות ובביקורתיות, לגבי אמירות מצד גורמים פוליטיים קיצוניים בספרד. קיימת חשיבות רבה לביקור בישראל של ראש ממשלת ספרד. אנחנו קוראים לכל מנהיגי העולם להגיע לארץ ולראות את הזוועות שביצעו מחבלי החמאס במו עיניהם ולפגוש את משפחות החטופים".

אנטישמיות ספרד חמאס חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד