י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לגבות מחירים כבדים"

ראש אמ"ן לשעבר: לא להפסקת אש מול חיזבאללה

לדברי תמיר היימן, הפסקת האש בדרום אינה צריכה לחול גם בגבול הצפון ועל ישראל להמשיך לגבות מחירים כבדים מארגון הטרור חיזבאללה עד שהאיום על תושבי הצפון יוסר

ראש אמ"ן לשעבר: לא להפסקת אש מול חיזבאללה
מלחמת חרבות ברזל צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

אלוף (מיל') תמיר היימן, ראש אמ"ן לשעבר וכיום מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי, סובר כי למרות ההכרזה של חיזבאללה כי הוא מצטרף להפסקת האש שצפויה להתחיל מחר בעזה, על ישראל להמשיך ולתקוף את ארגון הטרור השיעי הלבנוני שמהווה איום כבד על יישובי הצפון.

הוא כותב כי "הפוגה בדרום לא צריכה לכלול הפוגה בצפון. צה"ל צריך להמשיך להסיר איומים, להרחיק את חיזבאללה מהגדר ולגבות מחירים כבדים מחיזבאללה על כל פעילות התקפית".

לדבירו, "יש לשנות את המציאות בגבול הצפון כבר עכשיו ולא אחרי המלחמה. מדובר בשילוב של כוח צבאי והתעקשות לעמת את העולם, וארה"ב בראשו, ביישום החלטה 1701 (בתום מלחמת לבנון השנייה. מ.ג.) שחיזבאללה מצפצף עליה".

"בקיצור", הוא מסכם, "להמשיך לתקוף ואם חיזבאללה רוצה הפסקת אש, אין בעיה, שישיג את כוחותיו מצפון לליטני (נהר בלבנון) בהתאם להחלטה 1701".

עסקת שחרור החטופים אושרה הלילה במליאת הממשלה בתום דיון ארוך של כשש שעות, 35 שרים תמכו לעומת שלושת שרי 'עוצמה יהודית' שהצביעו נגד.

בחמאס מאשרים מצידם כי הם נכונים להסכם ופרסמו את הסעיפים שסוכמו בהם הכנסת דלק והמשך סיוע המוניטרי, שחרור 50 נשים וילדים ישראלים עד גיל 19 תמורת שחרור 150 אסירות וקטינים פלסטיניים.

חיזבאללה לבנון הפסקת אש מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד