כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הפיקוח על הבנקים מפרסם

בעקבות המלחמה: עשרות אלפי הלוואות נדחו במערכת הבנקאית

נדחו כ-117 אלף הלוואות במערכת הבנקאית, מרביתן למשקי בית (משכנתאות ואשראי צרכני) | סך התשלומים שנדחו עומד על כ-2.7 מיליארדי ש"ח, מרביתם במגזר העסקי | יתרת ההלוואות בגינה בוצעה דחיה עומדת על כ-36 מיליארדי ש"ח

בעקבות המלחמה: עשרות אלפי הלוואות נדחו במערכת הבנקאית
מחשבון הלוואה צילום: FREEPIK

הפיקוח על הבנקים מפרסם היום (רביעי) נתונים על היקף דחיות התשלומים שבוצעו במהלך שלושת השבועות הראשונים למלחמת "חרבות ברזל", לאחר עבודת ניתוח וטיוב של הנתונים שהתקבלו לאוקטובר. נתוני הדחיות יפורסמו מידי חודש והמידע המפורסם לציבור בנושא יורחב בהתאם להתפתחויות.

במהלך חודש אוקטובר:

• נדחו כ-117 אלף הלוואות במערכת הבנקאית, מרביתן למשקי בית (משכנתאות ואשראי צרכני).

• סך התשלומים שנדחו עומד על כ-2.7 מיליארדי ש"ח, מרביתם במגזר העסקי.

• יתרת ההלוואות בגינה בוצעה דחיה עומדת על כ-36 מיליארדי ש"ח.

מנתונים ראשוניים שהתקבלו במהלך חודש נובמבר עולה, כי כשליש מההלוואות שנדחו ממועד כניסת מתווה בנק ישראל לתוקף, משתייכות לאוכלוסיית ה"מעגל ראשון" שנפגעה באופן ישיר מנזקי המלחמה, כאשר עיקר הדחיות במעגל הראשון הן במשכנתאות ובאשראי צרכני.

מאז פרוץ המלחמה, הבנקים וחברות כרטיסי האשראי נקטו בצעדי סיוע ללקוחותיהם, בין השאר בנושא דחיית תשלומי הלוואות. בנוסף, פעל הפיקוח על הבנקים כדי לגבש מתווה רוחבי להקלה על נטל האשראי והעמלות למשקי הבית ולעסקים, שאומץ על ידי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי. המתווה פורסם בתאריך 15.10.2023 ומאז הורחב גם לתושבי יישובי הצפון. תנאיו המלאים והמפורטים נמצאים באתר בנק ישראל.

המפקח על הבנקים, דניאל חחיאשוילי אמר: "מאז פרסום מתווה הדחיות ראינו עניין רב בקרב הלקוחות וניכר כי הצעד מסייע לאלו שצריכים זאת לצלוח תקופה מאתגרת זו. לשמחתי המערכת הבנקאית הרחיבה חלק מתנאי המתווה ללקוחותיה, ונכון שתמשיך לבחון כיצד להוסיף לסייע. חשוב להדגיש לציבור את משמעות דחיית תשלומי ההלוואות ושלווים יעשו זאת רק במידה ואכן זקוקים לכך."

 

 

הלוואות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד