י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
סוגר פרטים האחרונים

ראש המוסד טס לקטר לדון על ההסכם עם חמאס

ראש המוסד דדי ברנע טס לדוחא יחד עם האלוף ניצן אלוף, במסגרת ביקור בו הם נפגשים עם ראש ממשלת קטאר ובכירים נוספים - זאת כדי לסגור את פרטי עסקת החטופים

ראש המוסד טס לקטר לדון על ההסכם עם חמאס
נתניהו ודדי ברנע צילום: קובי גדעון /לע"מ

ראש המוסד דדי ברנע טס היום (רביעי) לדוחא וניפגש עם ראש ממשלת קטאר שייח' מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני כדי לסכם את הפרטים האחרונים של העסקה לשחרור החטופים שתצא לדרך מחר.

לנסיעת ראש המוסד הצטרף האלוף במילואים ניצן אלון, שמוביל יחד עם ברנע את המגעים לשחרור החטופים שכידוע הבשילו לכדי עסקה ממשית. בישראל ציינו כי טיסה זו נועדה לוודא שהעסקה אכן תצא לפועל כפי שהיא, ולא יהיו בעיות.

עסקת שחרור החטופים אושרה הלילה במליאת הממשלה בתום דיון ארוך של כשש שעות, 35 שרים תמכו לעומת שלושת שרי 'עוצמה יהודית' שהצביעו נגד. בחמאס מאשרים מצידם כי הם נכונים להסכם ופרסמו את הסעיפים שסוכמו בהם הכנסת דלק והמשך סיוע המוניטרי, שחרור 50 נשים וילדים ישראלים עד גיל 19 תמורת שחרור 150 אסירות וקטינים פלסטיניים.

לפי ההסכם המסתמן החטופים הראשונים ישוחררו כבר ביום חמישי בשעות הצהריים-ערב. לפי הודעת ממשלת ישראל, קודם ישוחררו החטופים הישראליים ואז אם ישראל תראה שחמאס עומד בהסכם ישוחררו בתמורה האסירות והקטינים הכלואים בישראל.

דדי ברנע חמאס קטאר עסקת חילופי שבויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד