כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
היציבות העולמית

צפון קוריאה: ביצענו שיגור מוצלח של לוויין ריגול לחלל

רשויות החלל הצפון קוריאניות טוענות כי השיגור מכניס את הלוויין למסלולו | ארה"ב מגנה את ההפרה ה'חצופה' של שורה של החלטות האו"ם   

 צפון קוריאה: ביצענו שיגור מוצלח של לוויין ריגול לחלל
הטיל שפרסמה קוריאה הצפונית צילום: מתוך הסרטון

צפון קוריאה הכניסה בהצלחה את לוויין הריגול הראשון שלה למסלולו, כך מסרה סוכנות החלל הצפון קוריאנית. המהלך נעשה בניגוד לגינוי הבינלאומי מצד ארצות הברית ובעלות בריתה.

המינהל הלאומי לטכנולוגיה אווירית וחלל אמר שהלוויין Malligyong-1 שוגר ביום שלישי בשעה 22:42 ונכנס למסלול בשעה 22:54, כך דיווחה סוכנות הידיעות KCNA. "סוכנות החלל תשלח לווייני ריגול מרובים בעתיד הקרוב כדי להבטיח יכולות מעקב על דרום קוריאה ואזורים אחרים המעניינים את הכוחות המזוינים של צפון קוריאה", דיווחה KCNA.

גורמים רשמיים בדרום קוריאה וביפן, שדיווחו לראשונה על השיגור, אמרו שהם לא יכולים לאמת האם אכן הלוויין הוצב במסלול. צפון קוריאה הודיעה בעבר ליפן כי היא מתכננת לשגר לוויין בין ה-22 בנובמבר ל-1 בדצמבר. צפון קוריאה ניסתה לשגר "לווייני ריגול" פעמיים השנה אך נכשלה. גורמים רשמיים בדרום קוריאה אמרו בימים האחרונים כי נראה שהיא מוכנה לנסות שוב בקרוב.

ארה"ב ובעלות בריתה גינו בחריפות את צפון קוריאה לאחר השיגור. הבית הלבן כינה זאת "הפרה חצופה" של החלטות האו"ם. השיגור "מעורר מתחים ומסתכנת בערעור המצב הביטחוני באזור ומחוצה לו", אמרה דוברת המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, אדריאן ווטסון. ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, אמר כי הוא גינה את השיגור "במונחים החריפים ביותר".

 

 

צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד