כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מסיבת עיתונאים מקיפה

נתניהו: "ראשי המוסד הונחו לפעול נגד ראשי החמאס באשר הם"

יממה אחרי שהממשלה אישרה את עסקת החטופים, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ כינסו מסיבת עיתונאים. המנהיגים הסבירו לציבור את ההסכם שאושר והבטיחו שהלחימה תימשך עד שיושגו כלל המטרות

נתניהו: "ראשי המוסד הונחו לפעול נגד ראשי החמאס באשר הם"
גנץ, גלנט, נתניהו במסיבת עיתונאים צילום: לע"מ

פחות מיממה אחרי אישור מתווה עסקת החטופים ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ.

נתניהו אמר בפתח מסיבת העיתונאים: "אני רוצה לפנות למשפחות החטופים, אחינו ואחיותינו. כינסתי את הממשלה כדי לאשר את השלב הראשון במתווה החזרת החטופים. מאז תחילת המלחמה אני לא מפסיק לחשוב עליהם ועליכם המשפחות. נפגשתי איתכם, שמעתי מכם מה עובר עליכם. שמעתי מכם על הסיוט המתמשך, על ייסורי אי הודאות, על הדאגה שאיננה יודעת גבולות".

ההצהרה המלאה:

נתניהו הוסיף: "כשאני נפגש איתכם, אתם מצמידים את התמונות של יקיריכם על החזה, לוח לבכם, ואני וחבריי מסתכלים על כל תמונה ותמונה. התמונות הללו הן ציווי לפעולה. מאז פרוץ המלחמה אנחנו אכן פועלים, ללא הרף, כדי להחזיר אותם הביתה, להחזיר את כולם. וכשאני אומר כולם אני מתכוון לכולם. כולל רון והדר, אברה והישאם.

הגדרנו את מטרות המלחמה בצורה מפורשת. לחסל את החמאס, לשחרר את חטופינו ולהבטיח שביום שאחרי החמאס, עזה לא תהווה עוד איום על ישראל, אמרנו שנפעל לייצר את התנאים להחזרת החטופים. ויצרנו אותם. מה שסלל את הדרך למתווה הנוכחי הוא השילוב של שני מאמצים גדולים.

המאמץ הראשון לחץ צבאי מסיבי, לחץ צבאי בלתי פוסק שאנחנו מפעילים על חמאס. אני רוצה לשבח את צה"ל ושב"כ על הפעולה העצומה שהם עושים לייצר את הלחץ הזה. המאמץ השני הוא הלחץ המדיני הגדול שאנחנו מפעילים לשחרור חטופינו. ניהלנו מו"מ קשוח, נלחמנו לשפר את המתווה".

ראש הממשלה התייחס גם לפעולות בזירה הבינלאומית ואמר: "שוחחתי עכשיו שוב עם הנשיא ביידן, הודיתי לו על שפעל לבקשתי מול המתווכים כדי להשיג שיפור משמעותי ואכן הושג. השילוב של המאמץ הצבאי והמאמץ המדיני הבשיל את התנאים להשבת חטופינו. אני מאמין שהשילוב הזה יאפשר גם את שחרורם של חטופים נוספים בשלבים הבאים.

המתווה שהושג לא יכלול שחרור רוצחים וכן כולל הסכמת נציגי הצלב האדום לביקורים אצל החטופים והעברת תרופות. שמעתי שיש מי שכופר בזה. הצלב האדום אמר שהוא לא שמע. אז הנה הסעיף המפורש, יתאפשר לצלב האדום לבקר את יתר החטופים ולספק להם תרופות נחוצות - ואני מצפה שהצלב האדום יעשה את העבודה שלו.

כראש ממשלת ישראל אני עומד לעיתים קרובות בפני החלטות קשות, בין בחירה קשה לבחירה קשה עוד יותר. כך בייחוד בנושא החטופים. המאמץ להביא את כולם הביתה נמשך כל הזמן. בעת הזאת אנחנו יכולים להשיג את שחרורם של תינוקות וילדים, אמהות ונשים, שחרב מונחת על צווארם. זוהי מצוות פדיון שבויים שיש לנו חובה מוסרית עליונה לממש. בתולדות ישראל שחררנו בני ערובה במבצעים כשהייתה לכך היתכנות, על אף המחיר היקר ששילמנו, בסבוי, אנטבה, סבנה וגם במלחמה הזאת", כך נתניהו.

נתניהו הוסיף: "בזמן הזה צה"ל יערך להמשך המלחמה. לפנות בוקר הממשלה קיבלה החלטה. ואני מאמין בכל לבי וכך גם חבריי, שזוהי ההחלטה הנכונה. אזרחי ישראל, אני רוצה להיות ברור. המלחמה נמשכת. אנחנו נמשיך בה עד שנשיג את כל מטרותינו. להשיב את כל חטופינו, לחסל את החמאס, ולהבטיח שביום שאחרי החמאס, לא ישלוט בעזה גורם שתומך בטרור, שמחנך ילדיו לטרור, משלם למחבלים או לבני משפחותיהם. עזה לא תהווה יותר איום על ישראל, נחזיר את הבטחון הן לדרום והן לצפון".

על החשש מפני הפרה של חמאס בזמן הפסקת האש אמר: "אני בטוח שהוא ינסה כל מיני תכסיסים. אנחנו נערכים לכך. אמרתי גם לביידן, אנחנו עושים הפסקה אבל ממשיכים להילחם אחרי. הסכנה הכי גדולה שאני רואה לקיום שלנו היא מציר הטרור והרשע של איראן. הסכנה הגדולה ביותר היא שיהיה לה נשק גרעיני שיאיים עלינו בהיקפים יותר נוראיים ממה שניתן לדמיין. כדי לעצור את זה עשיתי הרבה דברים וחלקם קשורים בעסקת שליט. יבוא היום ואדבר על זה ביתר פירוט. בדבר אחד אני בטוח, כשאתה משחרר את האסירים האלה, אתה לוקח סיכון. אמנם לא מדובר ברוצחים, אבל מדובר באנשים רעים. ונעשה הכול להבטיח כמידת יכולתנו שהם לא יפגעו באנשים. אני מקוה מאוד שישוחררו יותר מחמישים חטופים בשלב הזה, אבל לא יכול להתחייב על כך".

שר הביטחון גלנט אמר במסיבת העיתונאים: "בשביעי באוקטובר, חמאס פתח במלחמה כנגד מדינת ישראל. הם חשבו שכך הם יפרקו את מדינת ישראל, שהם יציבו את דגל חמאס במרכז הנגב, שבאמצעות הרצח הברוטלי והמעשים המזעזעים שהם עשו, הם יביאו לכך שמדינת ישראל תאבד את הרצון שלה להמשיך ולהתקיים, להמשיך ולהיאבק. הם טעו טעות חמורה. התוצאה תהיה פירוקו של ארגון החמאס, ביום שחמאס ביצע את מעשי הרצח המזעזעים שלו, הוא חרץ את גורלה של עזה. הוא חרץ את גורלו של חמאס".

גלנט הבהיר: "כל תמונת סיום של המערכה הזאת חייבת לכלול בתוכה שני היבטים ברורים, האחד פירוק החמאס כמסגרת צבאית ושלטונית והשני השבתם של החטופים אל מדינת ישראל. אני מחויב לכך , מערכת הבטחון מחויבת לכך, צה"ל מחויב לכך ואנחנו נעמוד במשימה שלנו".

גלנט אמר כי ראשי החמאס יחיא סינוואר ואיסמעאיל הנייה, "חיים על זמן שאול. מבחינתי המאבק בחמאס משתרע על כל הגלובוס, מהמחבל שנע עם קלצ'ניקוב במדים מנומרים ופוגש לוחמי גבעתי או גולני בשטח ועד אלו שטסים במטוסי פאר ונהנים בזמן שהמעשים של השלוחים שלהם מבועצים כלפי ילדים ונשים. כולם בני מוות".

השר בני גנץ אמר: "קיבלנו החלטה קשה ונכונה. החלטה שיש בה אולי אחריות לקביעת גורלות ויש בה בוודאות הצלת חיי אדם. בכנות, זו היתה מההחלטות הקשות שקיבלתי בלמעלה מ-40 שנים בהן אני משרת את המדינה. במלחמה הזו עוד יהיו החלטות כאלה. אני משוכנע בכל לבי שזו ההחלטה הנכונה".

גנץ הוסיף: "בעיני ההחלטה הזו והדאגה לחטופים היא מפגן עוצמה של החברה הישראלית. אני מבקש לחזק את משפחות החטופים כולן. את אלו שיזכו ברגעי האיחוד עם יקיריהם ובעיקר את אלו שסף כאבם וחרדתם יעמיק, אלו שיקיריהם עדיין לא חוזרים. המחויבות שלנו בתוקף ונעשה כל מאמץ כדי להחזיר אותם. אני מבטיח לכל בני המשפחות של החטופים, אנחנו איתכם, אנחנו בשבילכם".

הצהרה לתקשורת בנימין נתניהו בני גנץ יואב גלנט מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד