א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
כך יתנהל שחרור החטופים

מטוסי קרב חמושים יהיו מעל הים בעזה עם פצצות

גם בזמן הפסקת האש, כוחות צה"ל יישארו בתוך עזה כדי שהשטח לא ייכבש מחדש. מטוסי קרב יחוגו מעל חוף עזה ויהיה מוכנים לכל תרחיש. רשימת האסירים הצפויים להשתחרר בידי שב"ס והם יקבלו אור ירוק רק כאשר החטופים יהיה בשטח ישראל. רשימת החטופים שישוחררו מחר נמצאת כבר בידי 

מטוסי קרב חמושים יהיו מעל הים בעזה עם פצצות
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

לשירות בתי הסוהר כבר יש רשימה של האסירים הפלסטינים שצפויים להשתחרר כחלק מהעסקה. החל משעות הבוקר של מחר, יחידת הנחשונים של שב"ס תאסוף אסירים ואסירות מבתי הסוהר דמון ומגידו שבצפון ותעביר אותם לכלא עופר שבסמוך לירושלים. ברגע שהחטופים הישראלים יועברו לכוחות צה"ל ויתקבל האות מהקבינט המדיני-ביטחוני, יועלו כלל האסירים הפלסטינים על אוטובוסים של הצלב האדום ויפוזרו רובם ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים.

גורם בכיר במשטרה מבהיר: "לא נאפשר שום חגיגה לאסירים שיגיעו למזרח ירושלים. אם נראה זיקוקים ומסיבות - ננקוט ביד קשה". כך מדווח ברהנו טגניה ב'חדשות 12'.

הכתב הצבאי ניר דבורי דיווח כי הפסקת האש מחר תיכנס לתוקף רק כשהצלב האדום יפגוש את קבוצת החטופים הראשונה, דקה לא לפני. לאורך כל ימי ההפוגה ימשיכו לאסוף מידעים מודיעיניים בדרכים שונות. לדבריו, מטוסי קרב חמושים יהיו מעל הים בעזה עם פצצות, מוכנים לכל התפתחות ולכל תרחיש. עוד הוסיף וציין כי ישנם מהלכים מאחורי הקלעים בדרכים שאסור לפרט, כדי לשחרר עוד חטופים.

הכתב תמיר סטיינמן דיווח במהדורה המרכזית כי כל ילד שישתחרר משבי החמאס ילווה על ידי חייל ברגע השחרור. החיילים יתווכו לילדים את הפעולות הראשונות בישראל. משרד הבריאות הכין תוכנית מדוייקת לשחרור החטופים - כל החטופים ייכנסו למתחמים מבודדים וסטריליים בבתי החולים.

עוד דיווח כי ברגע שיתפרסמו שמות החטופים ששוחררו, הצוות הרפואי יבצע הכרות מקדימה עם התיק הרפואי של כל חטוף. חטופים שיגיעו במצב רפואי קשה יופנו לביה"ח סורוקה.

ישראל כבר קיבלה הערב רשימה ראשונה של משוחררים. מי שקיבל לידיו את הרשימה הוא ראש המוסד דדי ברנע השוהה בדוחא בירת קטאר. המשפחות יקבלו עדכון רק כשיהיה ברור שיש הלימה בין הרשימה למי שישוחררו בפועל. למשפחות אגב אין התנגדות לכך, גם הן לא מעוניינות במפח נפש. כלומר ברגע שהמשוחררים יהיו בשטח ישראל ופרטיהם יאומתו, אזי יעודכנו בני המשפחות שלהם על שחרורם.

 

מלחמת חרבות ברזל שחרור מחבלים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד