ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
האוקראינים נאלצים להתגונן

פוטין אומר שהוא מוכן לסיים את המלחמה ומאשים את זלנסקי

פוטין האשים את נשיא אוקראינה זלנסקי בהמשך הלחימה, ואמר כי רוסיה "מעולם לא סירבה לשיחות שלום". פוטין אומר שהוא מוכן לסיים את המלחמה מכיוון שהלחימה עם אוקראינה היא "טרגדיה"

פוטין בפגישה וירטואלית: אילוסטרציה
פוטין בפגישה וירטואלית: אילוסטרציה צילום: דוברות הקרמלין

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר כי מוסקבה מוכנה לסיים את המלחמה באוקראינה, וכינה אותה כ"טרגדיה". הנשיא ששלח את חייליו לאוקראינה בפברואר אשתקד, האשים את וולודימיר זלנסקי במלחמה המתמשכת.

שני הצדדים איבדו מאות אלפי חיילים בנוסף למקרי המוות הרבים של אזרחים באוקראינה. לפי הדיווח ב'דיילי אקספרס' הבריטי, פוטין מוכן להשתמש בנאומו בפגישת G20 הקרובה כדי להאיץ במנהיגי העולם לגבש אסטרטגיה לסיום המלחמה.

בפגישה וירטואלית עם מנהיגים שונים ביום רביעי אמר הנשיא הרוסי: "פעולות צבאיות הן תמיד טרגדיה. וכמובן, עלינו לחשוב איך לעצור את הטרגדיה הזו. נשיא אוקראינה זלנסקי חתם באוקטובר 2022 על צו שהכריז כי שיחות השלום בין ארצו לפוטין בלתי אפשריות". 

פוטין דן גם בנושאים גיאופוליטיים רחבים יותר, ואמר כי הפעילות הכלכלית ברחבי העולם נעה לעבר אסיה. הוא הוסיף כי רוסיה שלחה תבואה לאפריקה ללא תשלום, והדגיש את נכונותה של המדינה לתרום ליעדי האקלים והפיתוח העולמיים.

זלנסקי אמר שחייליו עומדים "בפני חורף קשה" כאשר האוקראינים נאלצים להתגונן מפני התקפות רוסיות. לדבריו, "מזג אוויר קשה, וחיילים רבים נאבקים להגן בחזיתות השונות".

 

 

 

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה ולודימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד