ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
התבטאות רהבתנית

האם נתניהו וגלנט הזיקו לעסקת החטופים

"מה מצאו לנכון ביבי וגלנט לאיים על ראשי חמאס בעזה ובחו"ל כי הם בני מוות והמוסד הונחה לחסלם בכל מקום, 12 שעות לפני הפסקת האש ועסקת החטופים. אלא אם מישהו רוצה לטרפד אותה", שאלה ששואלים רבים בשעות האחרונות ובהם הפרשן יוסי מלמן שהציטוט הנ"ל מיוחס לו

האם נתניהו וגלנט הזיקו לעסקת החטופים
גלנט ונתניהו במסיבת עיתונאים צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

שני ציטוטים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט במסיבת העיתונאים אמש (רביעי) תמוהים לרבים מאזרחי ישראל שמנסים להבין מה התועלת שבדברים כל עוד 236 חטופים ברצועת עזה בסכנת חיים.

נתניהו אמר אמש: "הנחיתי את המוסד לפעול נגד ראשי החמאס באשר הם" ואילו השר גלנט אמר: "הנייה ומשעל חיים על זמן שאול", כשהוא מתכוון למנהיגים המדיניים שבחו"ל איסמעיל הנייה וחאלד משעל.

הפרשן הפוליטי עמית סגל הגיב: "האיומים לחסל את הנייה ומשעל בכל מקום שהם, קרי גם במקום מגוריהם בקטאר, נשמעים אמינים עד שנזכרים שאל ג'זירה ממשיכה לשדר פה מפחד מה יגידו הקטארים. תתקשרו אלינו אחרי שתסגרו אותם".

עוד הוסיף: "כל עוד ראש המוסד טס לקטאר בגלוי, לוחמי המוסד לא יגיעו לשם מחופשים לשחקני טניס. זה כל כך פשוט שאף מסיבת עיתונאים לא תכסה על זה. קטאר היא מדינת אויב נקודה."

פרשן 'הארץ', יוסי מלמן הגיב ותהה: "מה מצאו לנכון ביבי וגלנט לאיים על ראשי חמאס בעזה ובחו"ל כי הם בני מוות והמוסד הונחה לחסלם בכל מקום, 12 שעות לפני הפסקת האש ועסקת החטופים. אלא אם מישהו רוצה לטרפד אותה".

עוד אומר מלמן, "ראש המוסד מורט את שערות ראשו. בשעה שדדי ברנע בקטאר או בדרכו חזרה, נתניהו הודיע שהורה למוסד לחסל את כל ראשי החמאס בכל מקום בעולם וגנץ יושב במסיבת עיתונאים ולא מגיב".

רון נוטקין, רכז הכתבים ב'וואלה' הגיב גם הוא להתבטאויות המתרברבות ואמר: "כשרוצים לחסל, נהוג לא לדבר על זה יותר מדי. זה שווה ערך לאמירה שלפיה ארגון טרור כזה או אחר מורתע. כבר ראינו מה עשה ארגון טרור "מורתע" בדרום ומה ממשיך לעשות ארגון טרור "מורתע" בצפון. ואגב, בישראל לא ימהרו לבצע חיסול על אדמת קטאר, הבסיס העיקרי של הנייה ומשעל".

רועי קייס מ'כאן', הגיב ואמר ברקע דחיית עסקת שחרור החטופים: "נראה שלפי שעה מי שחי על זמן שאול זאת העסקה ולאו דווקא הנייה ומשעל".

בתוך כך, ראש המוסד לשעבר דני יתום בטוח ש"ברור לגמרי שסינוואר ירצה להשאיר אצלו מספר חטופים כתעודת ביטוח עד שהוא יגיע למסקנה שנגמרה המלחמה. הוא מאמין שברגע שיש בידיו חטופים - לא יהרגו אותו". כך אמר בראיון לגלי צה"ל.

בנימין נתניהו יחיא סינוואר עמית סגל חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד