כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
דרישה לסגור את המסגדים

ניצחון ענק לימין בהולנד: המנצח אוהד ישראל ונגד הפלסטינים

מנהיג הימין הקיצוני בהולנד חירט וילדרס רשם ניצחון גדול בבחירות לפרלמנט כך עולה ממדגמים בהולנד. בניגוד לכל התחזיות, מפלגת החירות של וילדרס (PVV) תקבל לפי המדגם 35 מתוך 150 מושבים, תשעה מושבים לפני היריבה הקרובה ביותר שלה

ניצחון ענק לימין בהולנד: המנצח אוהד ישראל ונגד הפלסטינים
חירט וילדרס חוגג את נצחונו צילום: באדיבות המצלם
עם סגירת הקלפיות בבחירות הפרלמנטריות לבית הנבחרים בן 150 המושבים בהולנד, זכתה "המפלגה למען החירות" בראשות חרט וילדרס הימני ואוהב ישראל במקום הראשון עם 35 מושבים. מדובר בתוצאה לא צפויה, "המפלגה למען החירות" היא מפלגת ימין קיצוני שמתנגדת להגירה ויחסיה עם האיחוד האירופי בעייתים.

בניגוד לכל התחזיות, מפלגת החירות של וילדרס (PVV) תקבל לפי המדגם 35 מתוך 150 מושבים, תשעה מושבים לפני היריבה הקרובה ביותר שלה בהנהגת נציב האיחוד האירופי לשעבר - פרנס טימרמנס. זהו פער גדול בהרבה מהצפוי. 

וילדרס יאלץ להקים ממשלה עם מפלגות אחרות, והוא עלול להיתקל בקשיים כי מספר מפלגות הודיעו כי לא ישבו איתו.

מפלגת הברית בין מפלגת העבודה ההולנדית לבין הירוקים סיימה שנייה עם 26. מפלגת העם למען חירות ודמוקרטיה שהובילה בסקרים ערב הבחירות סיימה שלישית, עם 23. רביעית היא מפלגת "החוזה החברתי החדש" של פיטר אומזיכט, עם 20 מושבים. 

המנצח הוא נגד הגירה, כולל דרישה שהציב לסגור את המסגדים ואת בתי הספר האסלאמיים במדינה, וכן רוצה לאסור את הקוראן. עם זאת, וילדרס רוצה לערוך משאל עם על יציאת הולנד מהאיחוד האירופי.

הפוליטיקאי ההולנדי הרגיז רבים בקמפיין הבחירות שלו בשנים האחרונות בכך שכינה את אוכלוסיית מרוקו בהולנד "זבל". בדצמבר 2017 הוא הורשע בהסתה לאפליה לאחר שדרבן את תומכיו לצעוק "פחות! פחות! פחות!" מרוקאים בהולנד". וילדרס אמר אז לעיתונאים: "החלאות המרוקאיות בהולנד, שוב לא כולן חלאות, אבל יש הרבה חלאות מרוקאים בהולנד שהופכים את הרחובות ללא בטוחים, בעיקר צעירים, וזה אמור להשתנות".

 

 

 

הולנד ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד