י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
דמעות תנין

עיתונאים בBBC מתלוננים: הסיקור אינו הוגן כלפי החמאס

עיתונאים של ה-BBC אומרים שהתאגיד לא מצליח להביא את הצד של הפלסטינים | מחשש לפיטורין הם ביקשו להשאר בעילום שם | לפני שבוע דיווחו כי צה"ל תוקף צוותים רפואיים ונאלצו להתנצל   

עיתונאים בBBC מתלוננים: הסיקור אינו הוגן כלפי החמאס
סניף של BBC/ אילוסטרציה צילום: unsplash

 ה-BBC מואשם על ידי עיתונאים שעובדים בו ש"לא סיפר את סיפור הסכסוך הישראלי-חמאס בצורה מדויקת והשמיט את ההקשר היסטורי בסיקור. במכתב בן 2,300 מילים שנכתב על ידי שמונה עיתונאים מבריטניה שמועסקים בתאגיד, נאמר כי ה-BBC גם אשם ב"סטנדרט כפול באופן שבו רואים אזרחים", בהתחשב בעובדה שהוא "לא נרתע" מדיווח על פשעי מלחמה רוסיים לכאורה באוקראינה.

מחשש לפיטורים, ביקשו העיתונאים להישאר באנונימיות. הם לא מתכננים לשלוח את המכתב למנהלי ה-BBC, כי צעד כזה לא יוביל לדיונים משמעותיים. "ה-BBC נכשל לספר את הסיפור הזה במדויק - באמצעות השמטה והיעדר מעורבות ביקורתית בטענות ישראל - ולכן הוא לא הצליח לעזור לציבור לעסוק ולהבין את הפרות זכויות האדם המתחוללות בעזה", נכתב במכתב. "אלפי פלסטינים נהרגו מאז 7 באוקטובר. מתי המספר יהיה גבוה מספיק כדי שעמדת העריכה שלנו תשתנה?".

העיתונאים התלוננו כי בתאגיד השידור הבריטי מונחים כמו "טבח" ו"זוועות", נשמרו רק לחמאס, מה שהופך את הקבוצה כמסיתה ומבצעת אלימות היחידה באזור. זה לא מדויק אבל תואם את הסיקור הכולל של ה-BBC".

לפני כשבוע BBC דיווח כי "צה"ל מודיע: היעד של ישראל בשיפא הם דוברי ערבית וצוותים רפואיים", כשהם מעוותים בדיווח את הודעתו של דובר צה"ל בה צה"ל הודיע כי חלק מהחיילים שנכנסו לשיפא כולל חיילים דוברי ערבית וצוותים רפואיים על מנת להביא ציוד רפואי ואינקובטורים מישראל לבית החולים שיפא ובמטרה לתקשר עם המאושפזים. מספר שעות לאחר מכן הערוץ התנצל הערוץ על הדיווח, שהתברר כשקרי, ותיקן את עצמו.

 



בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד