ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
לאום, דת, השקפה ועוד

על רקע המילואים: עלייה של 53% בכמות התלונות על אפליה

נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה: עלייה של 53% בכמות הפניות על אפליה לעומת אוקטובר אשתקד | מרבית הפניות נוגעות לאפליה על רקע מילואים, לאום, דת, השקפה ועוד

על רקע המילואים: עלייה של 53% בכמות התלונות על אפליה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

במהלך חודש אוקטובר התקבלו בנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, במשרד הכלכלה והתעשייה, כ- 70 פניות הנוגעות לאפליית עובדים וזכויותיהם בתקופת המלחמה, המעידות על מגמה של עלייה מתמשכת בשיעור הפניות. בתקופה שבין 15-10-31.10 לבדה, התקבלו 60 פניות! המהוות עליה של 53% ביחס לפניות שהתקבלו בתקופה זו אשתקד. מרבית הפניות עסקו באפליה על רקע מילואים, לאום והשקפה. 

כשליש מהפניות נגעו לעובדות ועובדים שפוטרו ו/או שעבודתם נפגעה על רקע עבודה בתקופת המלחמה - היעדרויות, תשלומים, שעות עבודה, הגנה מפיטורין, בני זוג של אנשי ונשות מילואים ועוד, האחרות נושא לאום, דת ועוד.  

הנציבות ממשיכה לפעול, גם בתקופה זו, בשני אפיקי פעולה עיקריים, משפטי והסברתי, על מנת להביא למיגור האפליה בשוק העבודה בישראל ולהטמעת ערכי השוויון והגיוון בשוק העבודה.

באפיק המשפטי, מטפלת בבירור תלונות רבות שעניינן הפרת חקיקת השוויון בעבודה ומספקת ייעוץ משפטי כללי בדיני עבודה. בתוך כך קיום הליך בירור מול המעסיקים המפרים במידת הצורך, הוצאת צווים למעסיקים לשם קבלת נתונים, מידע או מסמכים באשר לקיום חובה מחובותיהם. כמו כן, לנציבות סמכות לנקוט בהליכים משפטיים נגד מעסיקים למימושן של זכויות לפי חקיקת השוויון בעבודה, בשם המתלונן או בשמה של הנציבות. 

 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד