י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זקוקים לישועה

אביה ניתק איתה קשר מגיל שנתיים: "מעולם לא ביקש לראות תמונה שלה"

עכשיו היא מתחתנת וב'קופת העיר' החליטו להכיר בה כיתומה לכל דבר • הרשימה של היתומים והיתומות נסגרה והתברר שהיא ארוכה במיוחד – 82 יתומים ויתומות מתחתנים בחודש כסלו וזקוקים לעזרה וסיוע כדי שיוכלו לממן את ההוצאות הבסיסיות ביותר • המשפיע הנודע הגר"א בידרמן שליט"א פרש את חסותו על הקרן, ופועל לגייס את המימון

אביה ניתק איתה קשר מגיל שנתיים: "מעולם לא ביקש לראות תמונה שלה"
בדידות כואבת צילום: unsplash

לאחר שנסגרה הרשימה הסופית, התברר כי מדובר באחד החודשים העמוסים ביותר מבחינת נישואי יתומים, ובחודש כסלו תשפ"ד באים בברית הנישואים לא פחות מ-82 יתומים ויתומות.

מדי חודש בחודשו מאשרים רבני 'קופת העיר' רשימה של יתומים ויתומות שמגיעים לחתונתם, וזקוקים לעזרה. הרבנים בוחנים את המצב הכלכלי ואת הצרכים השונים, ובהתאם לכך מחליטים אם לאשר את בקשת העזרה של היתומים והיתומות, או להימנע מנתינת אישור. זאת, בשל העובדה שהמשאבים מוגבלים וכספי הצדקה צריכים להיות מופנים למקומות שבהם הם נצרכים באופן מיוחד.

לתרומה ל-82 יתומי כסליו הקליקו כאן>>>

עם זאת, לעיתים מאשרים הרבנים גם חתנים וכלות שאינם יתומים, אם הוחלט שהם 'בבחינת יתום'. מקרים חריגים אלו צריכים לעבור אישור כפול. הן לגבי המצב הכלכלי המצדיק תמיכה וסיוע, והן בקביעה שהחתן או הכלה נאלצים להגיע אל החתונה כשאחד ההורים שלהם (או שניהם) אינו מתפקד או אינו נושא בעול.

גם החודש, ישנם כמה מקרים של 'בבחינת יתום', הנכללים בין 82 החתנים והכלות הנישאים בימים אלו וזקוקים לישועה.

כזה הוא סיפורה של אחת הכלות המתחתנת בחודש כסלו ונכללת בקרן המיוחדת שהוקמה לטובת היתומים המתחתנים בחודש כסלו. שני ההורים שלה חיים, ככל הידוע, מעולם לא נמסר לה על פטירתו של אביה, ואין אינדיקציות לכך שהוא נפטר.

אבל מנגד, היא גם לא יכולה לדעת בוודאות שהוא חי, כי מזה מספר שנים לא הגיעה אליה כל ידיעה אודותיו. האב נטש את המשפחה כשהיא היתה בת שנתיים, ומאז היה בקשר פעמים בודדות, לעניינים טכניים בלבד. הוא מעולם לא ביקש לקבל תמונה שלה, ולא התקשר לומר לה 'שנה טובה' או 'יומהולדת שמח'.

לאחר שהמקרה הקשה הגיע לידיעתם של רבני 'קופת העיר', אושרה הכלה תחת הקטגוריה של 'בבחינת יתומה', ונכללה בקרן העזרה והסיוע ליתומי כסלו.

מרן הגה"צ רבי אלימלך בידרמן שליט"א, אשר פרש את חסותו על הקרן הייעודית למען היתומים המתחתנים בחודש כסלו, פונה לציבור בבקשה לסייע ולתרום כל אחד כפי יכולתו ולהשתדל לתת תרומה של 820 שקלים ל-82 היתומים – עשרה שקלים בלבד לכל אחד ואחד מהיתומים המתחתנים בחודש זה.

"זה אני מבקש? התורה מבקשת!", אומר רבי אלימלך, "הדבר היחיד שהתורה אומרת ובחנוני נא בזאת אמר ה' צבקות, הדבר היחיד שבו מותר לנסות את הקב"ה, הדבר היחיד! (במצוות צדקה, שהקב"ה הבטיח למי שיעשה צדקה) "אם לא אפתח לכם את ארובות השמים והריקותי לכם ברכה עד בלי די".

לסיום מצהיר הגר"א בידרמן ומברך בכח התורה הקדושה: "מי שייתן 820 שקל, עשרה שקלים לכל יתום, תהיה לו ישועה גדולה בקרוב!".

לתרומה ל-82 יתומי כסליו הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד