ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
לקראת השחרור

חילוקי הדעות העיקריים שהיו בין ישראל לחמאס

שחרור הקבוצה הראשונה של בני ערובה ישראלים שנחטפו לעזה מאז החלה המלחמה ב-7 באוקטובר, נתקלה בקשיים. אלו הנושאים שבמחלוקת

חילוקי הדעות העיקריים שהיו בין ישראל לחמאס
תמונות החטופים צילום: באדיבות המצלם

האסירים הפלסטינים שאמורים להיות מוחלפים תמורת החטופים הישראלים המוחזקים בידי חמאס, יאספו מכלא עופר ולאחר מכן יועברו על ידי הצלב האדום לביתוניה בגדה המערבית, כל אמרו גורמים מצריים המעורבים בהסכם לעיתון ה'וול סטריט ג'ורנל'. שחרור הקבוצה הראשונה של בני הערובה לא יקרה לפני יום שישי, כך אמר אתמול ראש המל"ל צחי הנגבי.

על פי הדיווח, ישראל סירבה ביום רביעי לבקשה של חמאס ברגע האחרון לפרסם את שמות קבוצת האסירים הראשונה, מכיוון שמסירת השמות לא חלק מההסכם. בתגובה, חמאס אמר ביום רביעי כי לא ימסור את שמות החטופים הישראלים שישחרר תחילה, כל אמרו הגורמים במצרים.

היום אמרו גורמים מצריים כי קיבלו מחמאס רשימה של 10 בני ערובה, אך לדיווח הזה אין אישור מאף גורם ישראלי. בכירים במצרים האשימו את חמאס בסירוב למסור רשימה מלאה של קבוצת בני הערובה הראשונה שתכננה לשחרר.

בין הסוגיות שמקשות על ההסכם, היא גישה של הצלב האדום לחטופים המשוחררים, ואיך הם יעזבו את עזה, על פי גורמים הבקיאים במצב, ישראל רצתה שהחטופים יועברו לידי הצלב האדום לפני העברתם לישראל, בעוד חמאס מבקש כעת למסור אותם ישירות למצרים.

ישראל גם ביקשה לתת לצלב האדום גישה לבני ערובה שנותרו בעזה, דבר שחמאס לא הסכים לו. מנהלי המשא ומתן עובדים כדי לפתור את הבעיות הלוגיסטיות ונשארו עם תקווה שהעסקה תצא לדרך ביום שישי, כך לפי גורם רשמי שמכיר את השיחות.

גורם רשמי בבית הלבן אמר כי הצדדים המעורבים בעסקת שחרור בני הערובה עובדים על "פרטים לוגיסטיים אחרונים" ליישום ההסכם. אדריאן ווטסון, דוברת המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, אמרה כי שחרור בני הערובה בדרך וכי ארה"ב מקווה שההסכם יקאה ביום שישי בבוקר.

חמאס מצרים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד