א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
תשובה אנטישמית

פוטין הגיב לביקורת על המלחמה באוקראינה: "בעזה יש יותר מתים"

פוטין אומר שהעולם צריך לנסות לעצור את ה"טרגדיה" בעזה, זאת למשמע הדיווחים של כוחות רוסים שהורגים אזרחים בחרסון שבאוקראינה

פוטין הגיב לביקורת על המלחמה באוקראינה: "בעזה יש יותר מתים"
העיר בוצ'ה באוקראינה לאחר נסיגת הרוסים צילום: Ukrinform TV / Ukrainian Armed Forces, CC BY 3.0

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיב לביקורת על המלחמה באוקראינה בכך שהביא את מספר המתים בעזה לשם השוואה. "אני מבין שהמלחמה הזו, ומותם של אנשים, אינם יכולים אלא לזעזע", אמר פוטין לפגישת ה-G20 שזימן ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי ביום שלישי, "והשמדת האוכלוסייה האזרחית בפלסטין ברצועת עזה היום, אינה מזעזעת?" שאל פוטין.

רוסיה מינפה את הדיווחים על מותם של יותר מ-14,500 אזרחים בעזה כדי להאיר את התוקפנות שלה באוקראינה באור חיובי יותר. דבריו של פוטין הגיעו לאחר סדרת נאומים של מנהיגים אחרים שהביעו זעזוע מהתוקפנות הרוסית. "כן, כמובן, פעולות צבאיות הן תמיד טרגדיה", אמר פוטין. "וכמובן, עלינו לחשוב איך לעצור את הטרגדיה הזו."

כמה משקיפים ראו בהערה זו פייסנית, ופוטין הזכיר לעמיתיו ש"רוסיה מעולם לא סירבה לשיחות שלום עם אוקראינה", בעוד אוקראינה מסרבת לשיחות שלום עם רוסיה תחת הממשלה הנוכחית.

מנגד, רק יום קודם אמר השגריר הרוסי לאו"ם רודיון מירושניק, לכתבים במוסקבה כי "המשטר הנוכחי בקייב רעיל לחלוטין, אנחנו לא רואים שום אפשרויות לדו קיום איתו כרגע".

מלחמת אוקראינה רוסיה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד