א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נשמע מוכר

ארגון הבריאות דורש מסין פרטים על התפרצות דלקת ריאות מסתורית

דיווחים כי בתי חולים לילדים בבייג'ין, ליאונינג ובערים אחרות מוצפים בילדים חולים | ארגון הבריאות הפציר לנקוט בצעדים כדי להפחית את הסיכון להידבק כולל מתן חיסונים, שמירת מרחק חבישת מסכות ועוד  

ארגון הבריאות דורש מסין פרטים על התפרצות דלקת ריאות מסתורית
וירוס הקורונה צילום: Pixabay

ארגון הבריאות העולמי (WHO) ביקש מסין מידע נוסף על התפרצות של דלקת ריאות מסתורית בצפון המדינה, שנראה כי פוגעת בעיקר בילדים. הארגון הגיש "בקשה רשמית למידע מפורט על עלייה במחלות בדרכי הנשימה ודיווחים על אשכולות של דלקת ריאות בילדים", אמרה סוכנות הבריאות של האו"ם בהצהרה  אמש (רביעי).

סין חווה עלייה במקרי מחלות דמויות שפעת בהשוואה לתקופה המקבילה בשלוש השנים הקודמות, כאשר צעדים נוקשים הונהגו כחלק מאסטרטגיית אפס הדבקויות בקורונה. מדיניות זו נזנחה בפתאומיות במהלךמ חודש דצמבר 2022.

ארגון הבריאות העולמי ציין כי ועדת הבריאות הלאומית של סין אמרה במסיבת עיתונאים מוקדם יותר החודש כי חלה עלייה בשכיחות של מחלות בדרכי הנשימה, וייחסה אותן להסרת אמצעים של קורונה ולהתפשטות לא רק של COVID-19 אלא לפתוגנים כגון כמו שפעת, ווירוס סינציטיאלי נשימתי (RSV) ועוד.

מוקדם יותר השבוע, קהילה רפואית מקוונת שהעלתה שאלות בסוף 2019 לגבי מחלה לא ידועה שהסתובבה בווהאן שהפכה מאוחר יותר ל-COVID-19, ציינה מספר הולך וגדל של דיווחים בתקשורת על מקבצים של דלקת ריאות לא מאובחנת בקרב ילדים בצפון סין.  כלי תקשורת טייוואני, דיווח כי בתי חולים לילדים בבייג'ין, ליאונינג ובמקומות אחרים בצפון היו "מוצפים בילדים חולים" והורים תוהים אם הרשויות "מנסות להסתיר מגיפה"..

"WHO ביקש מידע אפידמיולוגי וקליני נוסף, כמו גם תוצאות מעבדה מהאשכולות המדווחים הללו בקרב ילדים, באמצעות מנגנון תקנות הבריאות הבינלאומיות", נכתב בהודעה. "ביקשנו גם מידע נוסף על המגמות האחרונות במחזור של פתוגנים ידועים כולל שפעת, SARS-CoV-2 והעומס הנוכחי על מערכות הבריאות. ארגון הבריאות העולמי נמצא גם בקשר עם קלינאים ומדענים באמצעות שותפויות טכניות ורשתות קיימות שלנו בסין".

ארגון הבריאות העולמי הפציר באנשים בסין לנקוט בצעדים כדי להפחית את הסיכון שלהם להידבק בזיהום בדרכי הנשימה כולל מתן דחף נוסף של חיסונים, שמירה על מרחק מאנשים אחרים, חבישת מסכות בעת הצורך והישארות בבית כאשר חולים. גם הבדיקה הייתה חשובה, נאמר.

סין קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד