כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ברקע עסקת החטופים

סקר חדש: הקואליציה בשפל, זו המפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה

סקר חדש שפורסם מעלה כי גוש הקואליציה נחלש בעוד מנדט ומתייצב על 41 מנדטים בלבד. על פי הסקר, הציונות הדתית לא עוברת את אחוז החסימה. כל הפרטים ברקע הפסקת האש והעסקה הדרמטית לשחרורם של 50 חטופים

סקר חדש: הקואליציה בשפל, זו המפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה
נתניהו מביט בתמונות החטופים צילום: לשכת ראה"מ

סקר מנדטים שפורסם הבוקר (שישי) מעלה כי גוש הקואליציה נחלש בעוד מנדט ומתייצב על 41 מנדטים בלבד, בעוד גוש האופוזיציה והמפלגות הערביות מתחזק במנדט נוסף ל-79 מנדטים. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר ובשיתוף Panel4All.

בסקר, שנערך לאחר אישור הממשלה את עסקת שחרור החטופים ולראשונה מאז הבחירות לכנסת – הציונות הדתית בראשות שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לא עוברת את אחוז החסימה.

בשבועות האחרונים הסתמנה ירידה מתמדת בשיעור התמיכה במפלגה, ככל הנראה על רקע המצב הכלכלי. עוד עולה מהסקר כי המחנה הממלכתי מתחזקת במנדט ל-43 מנדטים – נתון שיא, בעוד יש עתיד יורדת במנדט ל-13 מנדטים בלבד ומרצ עולה ל-5 מנדטים. בגוש הקואליציה מתחזקות הליכוד, ש"ס ועוצמה יהודית במנדט כל אחת.

בתשובה על השאלה: אילו היו מתקיימות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע? התשובות היו: המחנה הממלכתי 43 מנדטים (42 בסקר הקודם), הליכוד 18 (17), יש עתיד  13 (14), ש"ס 9 (8), ישראל ביתנו 8 (8), יהדות התורה 7 (7), עוצמה יהודית 7 (6), מרצ 5 (4), חד"ש־תע"ל 5 (5), רע"ם 5 (5).  נשארו בחוץ: מפלגה דתית לאומית - הציונות הדתית (2.5%), העבודה (2.2%) ובל"ד (1.3%) - שאינן עוברות את אחוז החסימה.

גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, גנץ ממשיך להוביל בפער גבוה על פני נתניהו. בתשובה על השאלה: מי מהשניים, בנימין נתניהו או בני גנץ, מתאים יותר להיות ראש ממשלת ישראל?  התשובות היו: נתניהו 27%, גנץ 52%, לא יודע 21%. מהתפלגות התשובות עולה כי נתניהו זוכה לרוב של 56% בקרב מצביעי הליכוד, לעומת 26% מהם הסבורים שגנץ מתאים יותר להיות ראש הממשלה. 18% נוספים השיבו "לא יודע".

בקרב מצביעי המחנה הממלכתי, גנץ מקבל רוב גדול של 98%, לעומת 2% נוספים שהשיבו "לא יודע". בקרב מצביעי יש עתיד 85% סבורים שגנץ מתאים יותר להיות ראש הממשלה, לעומת 1% בלבד לנתניהו. 14% נוספים השיבו "לא יודע".

בסקר, שנערך בין 15־16 בנובמבר, השתתפו 500 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה עומדת על 4.3%.

סקר מנדטים הליכוד בצלאל סמוטריץ' הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד