כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יגלה את הסיפור רק לאחר פטירתו

חשיפה: האיש שמרן ה'חזון איש' צייר את מוחו

לפני שנה בשבעה על פטירת הרב מאיר שמואל כץ ז"ל, מנהל ישיבת אור ישראל נחשף כי זכה שהחזון איש יצייר לרופא את ראשו בכדי לדעת איך לנתח - השבוע בנו מספר זאת לרגל יום השנה הראשון להסתלקותו 

חשיפה: האיש שמרן ה'חזון איש' צייר את מוחו
הרב כץ מימין לצד הציור שצייר החזון איש צילום: באדיבות המצלם

השבוע חל יום השנה הראשון לפטירת הרב מאיר שמואל כץ ז"ל, מי ששימש כמנכ"ל המיתולוגי של ישיבות 'אור ישראל' רבות בשנים, למשפחתו התברר בשבעה כי הציור המפורסם של מרן ה'חזון איש' זצ"ל לרופא כיצד לנתח ראש היה על אביהם ז"ל. 

וכך מספר אחד הבנים: כמה ימים לפני שנפטר, אחי סיפר לו משהו על ה'חזון איש' ואבי לחש "גם לי היה משהו עם החזון איש" וישר חתם את פיו ולא סיפר עוד, במהלך ימי השבעה הגיע לנחם בנו של רבי אברהם ריין זצ"ל מיסד צא"י וסיפר את ששמע מאביו.

אביכם נולד עם כמויות של מים בראשו והרופאים טענו שאם ינתחו הוא ימות ואם לא, גם אז הסיכויים לא גבוהים, אמו ע"ה, נסעה למרן ה'חזון איש' יחד עם הרב ריין שהיה מקורב מאוד לחזון איש וכששטחו לפניו את הנידון, הכריע החזון איש לנתח, הרופא ששמע זאת כעס ממש, וכי זקן שמעולם לא למד רפואה יתן לי עצות?.

לאחר תחנונים של האמא נאות הרופא לנסוע לבני ברק להיפגש עם מרן ה'חזון איש', בפגישה לקח החזון איש דף וצייר עליו את המוח והאופן בו יש לנתח, מאיפה להיכנס וכו', אך הרופא טען שהוא מפחד לקחת אחריות על כזה ניתוח אמר לו ה'חזון איש' אף אחד לא ביקש ממך לקחת אחריות, ביקשו ממך לנתח, והניתוח בוצע ובחסדי השם והרב כץ עוד 75 שנה עד לפטירתו לפני שנה.

מאז, הרופא הפך ל'חסיד' של החזון איש ונסע להתייעץ עמו כמה פעמים על ניתוחים נוספים וכפי הידוע היה לפחות עוד פעם אחת שהחזון איש צייר לו דרכי ניתוח, הרב ריין שסיפר את המעשה למשפחה אמר לו שלא יגלה את הסיפור ורק לאחר פטירתו, העז לגלות זאת.

הרב מאיר שמואל כץ ז"ל ניהל במשך עשרות שנים את ישיבות 'אור ישראל' ומסר עצמו ביום ובליל עבור הבחורים. 

חזון איש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד