ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
סיכום חדשות השבת

במצרים טוענים כי הפסקת האש תוארך; 200 משאיות הוכנסו לרצועת עזה

13 חטופים ישראלים ו-12 תאילנדים שוחררו | 200 משאיות סיוע הומניטרי נכנסו לרצועת עזה | מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון יורטה | לפי דיווח פלסטיני אחד מבכירי חמאס, ששוחרר בעסקת שליט, חוסל לפני מספר ימים | סיכום חדשות השבת

במצרים טוענים כי הפסקת האש תוארך; 200 משאיות הוכנסו לרצועת עזה
הגעת חטופים לשיבא תל השומר צילום: תומר נויברג, פלאש 90

13 ישראלים שוחררו אמש, הועברו לבתי חולים במרכז הארץ והתאחדו עם בני משפחותיהם. יחד איתם שוחררו 12 תאילנדים. בתוך כך, ישראל קיבלה לידיה את רשימת השמות קבוצת הישראלים השנייה שצפויה להשתחרר היום.

דיווח פלסטיני: פורסאן ח'ליפה, בכיר חמאס ששוחרר בעסקת שליט, חוסל בעזה לפני מספר ימים.

200 משאיות סיוע הומניטרי נכנסו לרצועת עזה דרך מעבר רפיח כחלק עסקת שחרור החטופים.

בעקבות דבריהם של ראש ממשלת ספרד וראש ממשלת בלגיה ברפיח הנחה שר החוץ אלי כהן לזמן את שגרירי המדינות לשיחת נזיפה חריפה. מנגד, שר החוץ הספרדי אמר בתגובה לזעם בישראל על נאומו של ראש ממשלת ספרד אמש במעבר רפיח: "זימנתי את שגריר ישראל במדריד בעקבות ההאשמות השקריות החמורות של ממשלת ישראל נגד ראשי ממשלת ספרד בלגיה".

במצרים מדווחים על סימנים חיוביים על הארכת הפסקת האש ביום או יומיים נוספים: "המשמעות הינה שחרורם של מוחזקים נוספים מעזה ואסירים פלסטיניים מבתי הכלא הישראליים".

בצהריים אזעקות הופעלו בגליל המערבי. אחריהן דווח כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון. עוד לפני כן הפיל צה"ל טיל קרקע-אוויר ששוגר מלבנון לעבר כטב"ם של צה"ל.

ספינת משא בבעלות מיליארדר ישראלי הותקפה לפי דיווח על ידי מל"ט איראני מתאבד באוקיינוס ההודי. נזק נגרם לכלי השיט אך לא היו נפגעים.

הזרוע הצבאית של חמאס בגדה פרסמה תיעוד של שני פלסטינים שהוצאו להורג בירי במחנה הפליטים טול כרם - זאת לטענתם בשל שיתוף פעולה עם ישראל.

מלחמת חרבות ברזל הפסקת אש חמאס מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד