כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"כבודו הפיל ממשלות במחי יד"

30 לגרב"מ: כשראש הישיבה הוריד את הכובע בפני המקובל | תיעוד

לפני כחודש הסתלק לבית עולמו ראש הישיבה מרן הגרב"מ אזרחי זצוק"ל • תיעוד נדיר מחג הפסח האחרון כשמרן פגש במקובל הגר"י עדס ברחבת הכותל המערבי • צפו בתיעוד

30 לגרב"מ: כשראש הישיבה הוריד את הכובע בפני המקובל | תיעוד
המקובל הרב עדס עם הגרב"מ אזרחי זצ"ל צילום: אלי ז'ק

בסרטון נדיר המתפרסם כאן לראשונה נראים שני גדולי התורה מרן ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל. ולהבדל"ח המקובל הגאון הצדיק רבי יעקב עדס. נפגשים במוצאי יו"ט פסח האחרון לחיי הגרב"מ ברחבת הכותל המערבי. בעת שמרן הגרב"מ ישב ברכבו, והגר"י עדס חלף על יד הרכב.

בשיאו של המפגש מוריד מרן הגרב"מ את כובעו ומפציר ממושכות בהגר"י עדס שיניח עליו את ידיו לברכו. בהמשך פוצח הגרב"מ בשירה אליה מצטרף הגר"י עדס.

לפניכם התמלול המלא:

הגר"י עדס: לכבודו יש כוחות לעשות דברים שאחרים לא יכולים, כבודו הפיל ממשלה במחי יד... אני הייתי עם כבודו בכנס בבאר שבע לפני כמה שנים עם הרב קניבסקי. היה בחירות, עשו כנס. ואז בסוף דברי ההתעוררות הרב אמר שהוא מתפלל לעוד כנסים כאלו עם הרב קניבסקי. ומיד אחרי זה, אחרי כמה חודשים שוב היה בחירות עם עוד כינוסים עם הרב קניבסקי. אז אני אומר... במחי יד כבודו הפיל את הממשלה... אז כבודו יתפלל שנזכה כולנו...

מרן הגרב"מ: הקב"ה הוא כל יכול ובקרוב ממש הוא יביא את משיח.

הגר"י עדס: ושבנתיים נזכה כולנו להידבק בה' בכל הכח בבריאות שלמה וכל טוב.

מרן הגרב"מ: פוצח בשירה אדירה, בנה.. בנה...

הגר"י עדס: הייתי לומד לפני עשרות שנים חברותא עם אבי שליט"א ראש ישיבת קול יעקב. והיה לכבודו שכן הרב שילוני. ואבי שליט"א היה מספר לי בהשתוממות על ההתמדה של הרב, מה שהיה שומע מהשכן. איך שכבודו כל הזמן יומם ולילה יושב ולומד. אפילו חוזר מהנסיעה במטוס. על המקום מיד שיעור, מיד לימוד.

מרן הגרב"מ: מגיב בהינף יד בתנועת ביטול.

הגר"י עדס: אז שיזכה כבוד הרב עד מאה ועשרים שנים. בבריאות שלמה להרבות תורה וקדושה בעם ישראל. וכאן מוריד מרן הגרב"מ את כובעו. כשהוא מפציר שוב ושוב בהגר"י עדס שיניח ידו עליו ויברכו.

הגר"י עדס: חס ושלום, חס ושלום. אני הברכת הדיוט המהודר ביותר... זה יפסיד את המעלה של ברכת הדיוט שיש לי...

מרן הגרב"מ: כבודו יתן ברכה.

הגר"י עדס: עד מאה ועשרים שנה. בבריאות שלמה וכל טוב. ולהרבות גבולו בתלמידים. ולהרבות תורה וקדושה בעם ישראל מתוך נחת וטוב לבב. מכל הצאצאים.
ושהרב יאמר וכן למר.

מרן הגרב"מ: וכן למר.

הגר"י עדס: גם שיברך הרב את אבי מורי הראש ישיבה שיהיה בריא. ומרן הגרב"מ מברכו.

לאח"מ פותח הגר"י עדס בחלון הרכב בפסוקי קבלת עול מלכות שמים. לסיום נפרדים שני גדולי התורה כשהקהל מלווה אותם בשירה אדירה "לשנה הבאה בירושלים הבנויה".

הרב ברוך מרדכי אזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד