א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
המטרה העיקרית - קייב

תקיפת מל"טים באוקראינה: הגדולה ביותר מאז תחילת המלחמה

ההגנה האווירית של אוקראינה יירטה 71 מל"טים מתוצרת איראן בשישה אזורים באוקראינה. הרוב המכריע של המל"טים יורטו באזור קייב. גלים של מל"טים הגיעו מכיוונים שונים לבירה

תקיפת מל"טים באוקראינה: הגדולה ביותר מאז תחילת המלחמה
כוחות ההצלה באוקראינה פועלים במקום נפילות המל"טים צילום: כוחות החירום האוקראינים

רוסיה פתחה היום במתקפת מל"טים הגדולה ביותר שלה נגד בירת אוקראינה, קייב מאז תחילת הפלישה שלה, כך על פי גורמים מקומיים. "בסך הכל שוגרו כמעט 75 מל"טים משני כיוונים, המטרה העיקרית הייתה העיר קייב", כך מסר חיל האוויר של אוקראינה בהודעה בטלגרם, הדובר תיאר את המתקפה כ"מספר שיא" של מל"טים.

הוא הודיע שההגנה האווירית יירטה 71 מל"טים מתוצרת איראן בשישה אזורים באוקראינה - אך הרוב המכריע של המל"טים יורטו באזור קייב.

"טילים נגד מטוסים, ויחידות לוחמה אלקטרונית היו מעורבים בהדפת המתקפה האווירית", מסר חיל האוויר. הוא הוסיף כי טיל מונחה לייזר רוסי הושמד גם באזור דנייפרופטרובסק. מיכאילו שמאנוב, דובר הממשל הצבאי בעיר קייב, אמר כי גלים של מל"טים הגיעו מכיוונים שונים לכיוון הבירה.

הממשל הצבאי בקייב הזהיר את התושבים לתפוס מחסה, ומסר כי: "מספר רב של מל"טים של האויב נכנסו לקייב מכיוונים שונים". זו הייתה מתקפת המל"ט הרביעית על קייב החודש.

לפחות שני בני אדם נפצעו ברובע סולומיאנסקי של קייב, כך לפי ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו. מספר מקומות במחוז סולומיאנסקי עלו באש, כולל בניין מגורים ומקומות נוספים שאינם מגורים.

 

אוקראינה מל"טים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד