י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
"נס גדול"

אשתו של החטוף ששוחרר: "הוא קיבל חיים שניים"

אשתו של אזרח פיליפינים שנחטף בקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר ושוחרר ביום שישי יחד עם 10 אזרחים תאילנדים, חגגה את שחרורו של בעלה. "נס גדול על החיים השניים שלך"

אשתו של החטוף ששוחרר: "הוא קיבל חיים שניים"
האזרח הפיליפיני עם מעסיקיו אחרי השחרור צילום: Clarice Joy Ponce Pacheco

אשתו של גלינור "ג'ימי" פאצ'קו, מטפל מהפיליפינים שנחטף בקיבוץ ניר עוז בהתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר ושוחרר ביום שישי יחד עם 10 אזרחים תאילנדים, חגגה את שחרורו של בעלה. קלאריס ג'וי פונס פאצ'קו כתבה בפוסט בפייסבוק שזה "נס גדול" שלבעלה יהיו "חיים שניים" לאחר שחרורו.

היא פרסמה תמונה של פאצ'קו עם המשפחה שבה עבד. "הם מעולם לא השאירו אותו בקרב הזה" היא כתבה. פאצ'קו טיפל באמיתי בן צבי, שנרצח בפיגוע.

ג'ימי גלינור פאצ'קו היה המטפל המסור של אמיתי בן צבי מקיבוץ ניר עוז ואף נהג לכנות אותו "אבא".


האזרח הפיליפיני עם אנשי שגרירות פיליפינים לאחר השחרור.

האשה המאושרת כתבה לצד תמונה של בעלה עם המשפחה שהעסיקה אותו עד הטבח ב-7 לאוקטובר: "בעלי יחד עם מעסיקיו הטובים נפגשים שוב לראשונה, אדון עידו ואדון גלעד. הם מעולם לא עזבו אותו בקרב הזה. נס גדול על החיים השניים שלך".

נשיא הפיליפינים פרדיננד מרקוס ג'וניור אמר ביום שישי בערב כי פאצ'קו נמצא בישראל בטיפול של פקידים קונסולריים בפיליפינים.

פאצ'קו הוא בין עשרות העובדים שנחטפו במתקפת חמאס, פיליפינים רבים עובדים בישראל כמטפלים בקשישים כדי להרוויח שכר גבוה יותר ממה שהם יכולים אצלם בבית. אלפי אזרחים תאילנדים עובדים בישראל כפועלים חקלאיים מאותה סיבה.

ב-6 לנובמבר פרסם המטה להחזרת החטופים והנעדרים פובט על ג'ימי. "ג'ימי גלינור פאצ'קו נחטף לעזה ע"י מחבלים של ארגון הטרור חמאס. הוא המטפל המסור והתומך של אמיתי בן צבי מקיבוץ ניר עוז ואף נהג לכנות אותו "אבא". אמיתי נרצח. באותו היום, סרטון של ג'ימי התפרסם בטלגרם, בו הוא נראה מפוחד וסביבו המון צועק. קרובים זיהו אותו וכעת חוששים למצבו, אנחנו חייבים להציל את ג'ימי. קרוביו מספרים על טוב ליבו ומסירותו, על אדם חיובי ועדין. הביטו בו ודעו שלא נוותר על ג'ימי. אנחנו מחוייבים לעשות הכל כדי להחזיר אותו הביתה", ואכן ג'ימי חזר סוף סוף לישראל משבי החמאס.

האחים עידו וגלעד, בניו של אמיתי בן צבי, הגיעו לפגוש את ג'ימי בבית החולים אסף הרופא. "זה היה מרגש עד דמעות לחבק את ג'ימי", סיפרו ל-Ynet, "היה לו קשר מיוחד עם אבא, הוא טיפל בו במשך ארבע שנים וסמך עליו. הרגשנו שבן משפחה חזר הביתה ולא מטפל או עובד זר".

"יש לג'ימי תחושות קשות על כך שלא הצליח להציל את אבא ונשאר בחיים", סיפר עידו. "הוא אמר לנו: 'אני מצטער שלא הצלתי את אבא'. הוא הספיק להודיע לנו באותה שבת שאבא נרצח. הסברנו לו שזה שהוא חי זאת גם הבקשה של אבא שצעק לו 'לך תציל את עצמך'. הוא צריך לשמוח שנשאר בחיים בשביל אישתו ושלושת ילדיו".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד