כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
195 עדיין בשבי

בישראל מחכים לחטופים נוספים | קטאר מקווה שההפוגה תוארך

אחרי שעות מורטות עצבים שבהן ארגון הטרור חמאס עיכב את השחרור, שוחררו אתמול 8 ילדים ו-5 נשים לישראל, בנוסף שוחררו ארבעה זרים שהעבירו את הלילה בבתי החולים. ישראל קיבלה את רשימת המשוחררים בפעימה השלישית שאמורה להתבצע היום ובני המשפחות עודכנו

בישראל מחכים לחטופים נוספים | קטאר מקווה שההפוגה תוארך
שחרור החטופים צילום: צלמי פלאש 90

ד"ר שלומי קודש, מנהל בית החולים סורוקה, לשם הגיעה הלילה מיה רגב ששוחררה מרצועת עזה כשהיא מדדה על קביים, הודיע הבוקר כי "היא הגיעה במצב בינוני בלי סכנת חיים. היא תזדקק בהמשך לטיפול ניתוחי ומצפים שתחלים בצורה מלאה. אנו תומכים בה ובמשפחתה. אנחנו מייחלים לשובם של כל שאר החטופים ומקווים שיגיעו בריאים ולא יזדקקו לטיפול רפואי, ובהם גם האחות שלנו נילי מרגלית". 

מנהל בי"ח ספרא לילדים שבשיבא, פרופסור איתי פסח, אמר בהצהרה הבוקר כי "אנחנו אחרי לילה ארוך ומטלטל מאוד שבו זכינו הצוות להוביל את המשימה הלאומית של טיפול בילדינו ואחינו ששבו משבי החמאס".

הוא הוסיף: "אמש, אחרי לילה ארוך מאוד של ציפייה, סביב השעה שלוש וחצי הועברו לפה 12 חטופים ואני שמח לבשר לכם שלמרות שימי השבי ניכרים עליהם, איש מהם לא זקוק להתערבות דחופה ומיידית. נמשיך לתמוך בהם גופנית ונפשית. עוצמת הרגש ותחושת השליחות שליוותה אותי ואת כל אנשי הצוות גדולה". כל ה-12 שהגיעו לשיבא נחטפו מקיבוץ בארי, כאמור ה-13 מיה רגב הוטסה לסורוקה בשל פציעה ברגלה.

יחד איתם הגיעו גם ארבעה עובדים זרים מתאילנד שפונו לאסף הרופא. מבית החולים נמסר: "ארבעה אזרחים תאילנדים הגיעו למתחם המיוחד שהוכן מבעוד מועד. צוותי רפואה, סיעוד ועובדים סוציאליים, יחד עם צוותי ההנהלה, קיבלו אותם בחיבוק וחום. הם נבדקו על ידי הצוותים הרפואיים ומצבם יציב".

הרשימה שחמאס העביר לישראל הלילה כוללת 13 חטופים שישוחררו היום. גורמים רשמיים אמרו כי הפעם חמאס לא הפריד בין בני משפחה כפי שעשה אתמול. רוב המשוחררים מגיעים מאותו יישוב ויש ציפייה שברשימה הנוכחית יהיו גם אזרחים אמריקנים. בידי המחבלים נשארו עדיין 195 חטופים.

פקיד אמריקאי אמר לרשת NBC שיש תקווה ששלושה אמריקאים ישוחררו במהלך הפסקת האש. עסקת הפסקת האש הזמנית, שהחלה ביום שישי ואמורה להימשך ארבעה ימים, הושגה בעקבות "תהליך מייסר ביותר של חמישה שבועות", כך על פי גורם רשמי בממשל ביידן. גורם בממשל אמר כי ביידן היה מעורב ישירות במשא ומתן על העסקה וקיבל עדכונים מדי שעה על התקדמותה. ביידן הודה למנהיגי קטאר, מצרים וישראל, שסייעו בתיווך העסקה, במהלך נאום בטלוויזיה במסצ'וסטס.

במסגרת העסקה, מאות משאיות יורשו להעביר סיוע ברחבי עזה. ביום שבת, מאות משאיות עם סיוע הומניטרי כולל מזון, מים ואספקה ​​רפואית עברו במעבר רפיח.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שמתמודד לנשיאות בבחירות 2024 נגד ביידן, תקף את הנשיא ג'ו ביידן. "האם מישהו שם לב שחמאס החזיר אנשים ממדינות אחרות אבל עד כה לא החזיר בן ערובה אמריקני אחד? יש רק סיבה אחת לכך: אין כבוד למדינה שלנו או למנהיגות שלנו", כתב טראמפ ברשת החברתית שלו "זאת תקופה מאוד עצובה ואפלה של אמריקה".

 

מלחמת חרבות ברזל בית חולים שיבא תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד