י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אמר לו "תראה" ולחץ על ההדק

השוטר שיחק עם הנשק והרג את חברו; ניסה לשבש

שוטר משמר הגבול אפיק טויבי הורשע פה אחד בביהמ"ש בחיפה, בעבירה של המתה בקלות דעת של חברו ליחידה נעים מאדי בשנת 2021. לפי כתב האישום, בזמן שטויבי שיחק עם נשקו האישי כפי שנהג לעשות פעמים רבות לכאורה בתחנת משטרת עכו - ירה במאדי מטווח אפס והביא למותו. לאחר מכן הוא ניסה לטשטש ראיות ולביים התאבדות של מאדי

השוטר שיחק עם הנשק והרג את חברו; ניסה לשבש
אילוסטרציה צילום: pixabay

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום את שוטר מג"ב לשעבר אפיק טויבי  בן ה-22 בהמתה בקלות הדעת של השוטר נעים מאדי ז"ל בן ה-21. כמו כן הורשע טויבי בשיבוש מהלכי משפט. לפני כשנה הורשע, על פי הודאתו, בריבוי עבירות איומים, תקיפה ופזיזות ורשלנות.

כזכור, ב-18 בפברואר 2021 שיחק אפיק טויבי, כפי שנהג לעשות בהזדמנויות רבות, עם נשקו האישי בחדר המגורים בבסיס מג"ב בעכו ובעודו עומד סמוך מאוד לנעים ז"ל, חברו ליחידה ושותפו לחדר המגורים, הפנה את האקדח, שבתוכו הייתה מחסנית מלאה בכדורים, ישר לעבר ראשו, אמר לו "תראה" ולחץ על ההדק. כתוצאה מהלחיצה על ההדק, נורה קליע אשר פגע ישירות בפניו של נעים ז"ל, פצע אותו אנושות והביא למותו. לאחר מכן ניסה אפיק לשבש את זירת האירוע, הניח את האקדח על חזהו של נעים ז"ל, באופן שנחזה כמקרה של התאבדות. אפיק החל להפיץ את דבר השקר כי נעים ז"ל התאבד והרחיק עצמו כליל מהזירה והאירוע, בין היתר, על ידי חיטוי ידיו באמצעות אלכוג'ל.

לאחר חקירת התיק על ידי צוות חוף במחלקה לחקירות שוטרים יוחסו לאפיק בכתב האישום עבירות נוספות ולפיהן במועדים שונים ובהזדמנויות רבות נהג לכוון ולאיים עם האקדח המשטרתי שברשותו, ללא סיבה, לעבר אחרים, לעיתים תוך שבאקדח ישנה מחסנית מלאה בכדורים. וכן במספר רב של הזדמנויות, תקף שוטרים עמיתים לפלוגה שלו. אפיק הודה והורשע, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות הנלוות שיוחסו לו וכפר בעבירת הרצח באדישות.

המחלקה לחקירות שוטרים, באמצעות עו"ד רונן יצחק, טענה כי מעשהו של אפיק, בהינתן כלל הנסיבות, לרבות אירועי העבר, מלמדים כולם על אדישותו למותו של נעים ז"ל. ביהמ"ש קבע כי המתתו של נעים ז"ל נעשתה בקלות הדעת.

התיק נחקר על ידי צוות חוף ונוהל על ידי עוה"ד רונן יצחק, נעמי מששה ואורי הכהן מהמחלקה לחקירות שוטרים.

ממשטרת ישראל נמסר: נוכח חומרת המעשה, לאחר הפתיחה בחקירה ולאור מעצרו עד תום ההליכים של השוטר לשעבר, שהיה באותה עת בשירות חובה ובהתאם למדיניות הנהוגה בצה"ל, הוחלט על העברתו לצה״ל.

הרשעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד