כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"יתן מענה מלא לצרכים"

משבר קואליציוני: נתניהו לא סופר את גנץ

זה הגיע ומהר מצופה. משבר קואליציוני ראשון בממשלת האחדות מאז כניסת גנץ לממשלה. לשכת נתניהו מודיעה הערב על הבאת תקציב חסר תקדים של 30 מיליארד שקלים לחודש וחצי כדי לענות על הוצאות המלחמה וזאת למרות איומי גנץ להצביע נגד ולשקול את צעדיו בממשלה

נתניהו וגנץ בערב ההשבעה
נתניהו וגנץ בערב ההשבעה צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

לשכת ראש הממשלה מודיעה הערב כי חרף איומים של יו"ר 'המחנה הממלכתי' השר בני גנץ להצביע נגד ולשקול את המשך צעדיו, "נביא מחר לממשלה תקציב חסר תקדים של 30 מיליארד שקלים לחודש וחצי, שעונה על צרכי המלחמה".

עוד נמסר כי "התקציב יתן מענה מלא לצרכים של צה"ל בהגנה ובהתקפה, ידאג למשפחות החטופים, הפצועים, החללים והנרצחים, למשפחות המפונים בבתי המלון וההארחה, ויבטיח שכלכלת ישראל תמשיך לעבוד ולשגשג".

בלשכת נתניהו מוסיפים, "התקציב ידאג לתמיכה בחיילי וחיילות מילואים, למנהלת תקומה לשיקום היישובים, לעסקים שנפגעו, לכיתות כוננות ולצרכי הבריאות, הרווחה והחינוך של כל אזרחי ישראל".

עוד מציינים, "כבר נעשה קיצוץ של למעלה מ-70% בכספים הקואליציוניים, 1.6 מיליארד שקלים, ומה שנותר נועד לצרכים אזרחיים כמו משכורות של מורים ולא לשום שימוש פוליטי. הויכוח הפוליטי עומד על כאחוז אחד מסך כל התקציב. התקציב גדול ומשמעותי כי כלכלת ישראל יציבה וחזקה".

גנץ: מתנגד לכספים הקואליציוניים - אצביע נגד

מוקדם יותר הערב פנה יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו והבהיר כי הוא מתנגד לכספים הקואליציוניים המתוכננים להיות מועברים מחר בישיבת הממשלה והבהיר כי במידה והכספים יועברו המחנה הממלכתי תשקול את המשך צעדיה.

במכתב לנתניהו כתב גנץ: "מחר עתידה להתקיים ישיבת ממשלה, אשר תעסוק, בין היתר בעדכון מסגרות התקציב לשנת הכספים 2023 ואילך ובכלל זאת, בהעברת כספים קואליציוניים והסטת כספים רבים להוצאות שונות שאינן קשורות למלחמה או לצמיחה.

כפי שהובהר בפגישתנו, שהתקיימה ב23.11.23- בנוכחות שר האוצר, סיעתי ואני נתנגד לחלוקת כספים קואליציוניים או כל תקציב נוסף שאינו קשור במאמץ המלחמתי או מקדם צמיחה במשק".

לדברי גנץ, "העברת כספים קואליציוניים וכספים לשימושי שר שאינם קשורים למלחמה, כפי שמבקש שר האוצר לקדם בימים אלה, תפגע בחוסן הישראלי ובלכידות הקיימת בחברה הישראלית. בעת זו, על כלל החברה הישראלית להיכנס תחת האלונקה, הציבור כולו יודע זאת, ומן הראוי שגם ממשלת ישראל תנהג כך.

אנחנו עומדים בפני אתגרים כלכליים וחברתיים אדירים גם בהמשך הדרך, וגירעון שצפוי לגדול משמעותית ולהשפיע על המשק. בעת הזו כל כסף פנוי חייב ללכת לצורכי המלחמה ולהם בלבד.

אני שב על דרישתי, להסיט את כל המשאבים והכספים הקואליציוניים האפשריים שטרם מוצו לשנת הכספים 2023 ובהתאם גם לשנת ,2024 באופן מיידי לצרכי המלחמה ונגזרותיה".

לסיום כתב גנץ כי, "במידה והישיבה תתקיים והתקציב יישאר על כנו, סיעת המחנה הממלכתי תצביע נגד התקציב המוצע, ותשקול את צעדי ההמשך שלה".

יצוין כי בין הכספים הקואליציוניים, גם תוכנית "אופק חדש" למורים החרדים שנדחה ע=כבר בחודש. בעקבות התנגדות גנץ, ישנו חשש כי גם החודש הזה המורים לא יקבלו את מה שמגיע עליהם.

בני גנץ כספים קואליציוניים בנימין נתניהו משבר קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד